Pagina's

maandag 27 september 2010

Gestorven cavia's...

Op twee maanden tijd zijn we zeven caviavriendjes verloren... Mijn twee oudste beertjes, waar heel mijn dierenhobby mee begonnen is, en nu op korte tijd vijf dames..
Rechts op de foto onze Cavia (gekke dierenwinkel cavia, kruising borstel/peruvian). Links onze Beer(peruvian) die we na een jaar als vriendje voor hem hadden bijgehaald. Beiden hebben ze een mooie bejaarde leeftijd gehaald. Toen cavia een paar maandjes terug stierf, is onze Beer gauw gevolgd... Het arme diertje kwijnde weg en wou gewoon niet meer. Beer is nog in mijn armen gestorven.


Vooraan op de foto staat Fleur(sheltie). Zij en een heel deel van onze dames, kwamen uit een geweldige opvang (http://www.everyoneweb.be/bonnies/) Achter haar zit Pluk(coronet/sheltie). Fleur, Pluk en haar moeder(coronet/sheltie) zijn vorige week heengegaan.
In het kopje zie je Mara (tesseltje). Mara troffen we zaterdagochtend doodziek aan. Ze heeft nog een spuit antibiotica gehad, dwangvoer, maar het mocht helaas niet meer baten. Deze meid heeft een speciaal plekje in mijn hart. Zij en haar tante Moesj zijn vorige winter veel ziek geweest en waren een beetje mijn zorgenkindjes... Nu blijft Moesj zonder haar grootste vriendin achter.. Ik hoop dat ze haar niet te hard zal missen.


Mijn schat Mexime is maar een jaartje oud geworden.. Zaterdagochtend vonden we haar dood... Ze was mijn "droomrascavia" (lunkarya).  Ik ben haar speciaal in Nederland gaan ophalen en was (zooo blij met haar, ze was ook een beetje mijn geluksbrenger, want toen ze net bij ons was, bleek ik na al die jaren eindelijk zwanger)! Ze was een echte knuffel.. Een echt heerlijk beestje. En één van de geliefdste kuffels van mijn buurmeisje. Het spijt me verschrikkelijk dat ze zo jong is moeten sterven.
Lieve jongens en schatten van dames, we missen jullie!

2 opmerkingen:

  1. Hoi Lien, dank je voor je bezoekje aan mijn blog!
    Wat een verdiretig berichtje hier op jouw blog. Ik had vroeger ok cavia's. De eerste heette sprokkel 1 en de tweede uiteraard sprokkel 2 :)
    Hebben jullie nog andere cavia's? En wat leuk dat je zwanger bent! Hoeveel maanden ben je?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Michaja! Dank je voor je reactie! Ik ben even in de war hoe ik terug zou moeten reageren op je berichtje, haha. Ben nog maar nieuw in de blogwereld :-) Wat leuk zeg, twee Sprokkeltjes gehad :-) Ik hou echt van die gezellige whiepertjes. Heb nog meer cavia's hier, nog twee berenkoppels in een ren buiten. En nog 5 dames die een grote ren met binnenhok in de geitenstal hebben. En binnen heb ik nog drie skinny's zitten (hebben alleen haar op hun snoet, grappige beestjes) Ik zal binnenkort eens de rest van hen voorstellen hier. En 10 oktober ben ik uitgeteld, ik ben dus aan het aftellen :-) Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen