Pagina's

vrijdag 10 september 2010

Haakpatronen groenten en fruit


Haken is leuk! Maar om eeuwig knuffels te blijven maken, daar heb ik geen opbergruimte voor :-p Kleren haken vind ik teveel werk (en om eerlijk te zijn vind ik haakpatronen voor kleren vaak hopeloos ouderwets. Als iemand zich nu uitgedaagd voelt om het tegendeel te bewijzen, ben ik erg geïnteresseerd!). Dus dan maar wat speelgoedjes maken voor de toekomstige kleine. Ik ben echt verliefd op die patroontjes van eten. Hmmmmmm..... Vaak zijn het kleine amigurumi-patronen (makkelijk in het rond haken). Ze zijn snel klaar en het kleintje kan er later mooi winkeltje me spelen. Leuk toch?


Hier wat voorbeelden van wat ik heb gemaakt en de bijhorende patroontjes. De meeste zijn wel in het engels jammer genoeg, maar je kan erg makkelijk een steeknaam googelen en dan vind je gelijk een prentje met bijhorende steek. Zo wordt het gauw duidelijk.


http://www.coatsandclark.com/Crafts/Crochet/Projects/HomeDec/WR1070+Crocheted+Fruits+and+Vegetables+Basket.htm











http://www.beansproutcreations.com/2008/09/08/lemons-n-limes/

De citroen heb ik met wat minder toeren gehaakt, want die werd gigantisch in vergelijking met mijn andere groentjes.







http://www.hookyarnandneedles.com/oldstuff/node/149

Yummie :-)








Ik ben helemaal verliefd op de maïskolf!








http://www.sugarncream.com/pattern.php?PID=4510&cps=21191

Trouwens dit is ook een leuke blog! Zij heeft nog veel meer leuke dingetjes gemaakt.






http://naidascrochet.tripod.com/patterns/strawberry.html

Hmmmm aardbei :-) Het patroon beschrijft een lekkere in chocolade gedipte aarbei. Maar ik ben daar persoonlijk niet zo een fan van, dus deze is puur natuur.





http://crochetroo.blogspot.com/2006/07/crochet-pears-free-pattern.html

Ik ben bij dit patroon gewoon van de basis uitgegaan. Ik heb het aantal toeren enorm ingekort en zit me nog steeds af te vragen of ze nu een gewone vaste bedoelden ipv een (dubbel) stokje. Of was ik gewoon verstrooid bij het maken, die kans is ook erg groot :-p In ieder geval, kvind mijn peer wel geslaagd, ook al is die dus niet helemaal volgens patroon..






Hebben jullie nog meer leuke patroontjes of voorbeelden? Laat het me alstublieft weten!!!!! Ik ben benieuwd!

11 opmerkingen:

  1. haakblogs, I love it! Inspiratie is altijd welkom voor mijn eigen haakprojecten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. waaar is het patroon!!!!!!!!???????????????????

    ik vind ze mooi en wil ze ook maken

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Anja: Hoi! Alle groentes en fruit zijn patronen van verschillende sites. Ik kan ze je allemaal doorgeven, maar ik heb geen gegevens van je, dus kan alleen hier reageren. Je mag me altijd contacteren voor de exacte sites, maar de meeste patronen heb ik via deze site ontdekt: http://www.crochetpatterncentral.com/directory/foods.php Ik hoop dat je dit leest en alvast veel succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Net wat ik zocht!
    Bedankt voor de links en het laten zien natuurlijk :) Ze zien er overheerlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi,

    Ik zou graag een keertje willen starten maar ik heb dit nog nooit gedaan.(haken)Zijn er boekjes of materiaal dat je kan aanraden voor een beginneling?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Anoniem! Jammergenoeg kan ik je alleen via deze weg bereiken! Maar ik kan de boekjes van Christel Krukkert en Ana Paula Rimoli heel erg aanraden. Alle uitleg om begonnen te raken staat er in, met mooie duidelijke tekeningen om alles steken te moeten maken. En vervolgens kan je met die basisuitleg al heel snel heel erg leuke knuffels maken! Heel veel succes ermee. Maar pas op, 't is echt verslavend!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk deze blog zeg! Ga zo door met haken. Ik vind het erg leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo zou het mogelijk zijn de patronen ook eens naar mij door te sturen
    Als het zou lukken, zouden ze een fijn plaatsje krijgen in mijn kleuterklasje
    Groetjes
    Daisy
    cornelis.daisy06@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hoi, ik moet voor m'n stage ( instelling voor mensen met een handicap)een tent aankleden met groenten en fruit en zou heel graag de patroontjes in het nederlans verkrijgen, kan iemand me hierbij helpen aub

    BeantwoordenVerwijderen