Pagina's

vrijdag 10 september 2010

Haakpatroon Peter en Pernille

Ik hou ontzettend van de haakpatronen van Drops Design. Deze leuke popjes kwam ik op het internet tegen en ben er meteen aan begonnen. Leuk als kraamcadeautje dacht ik nog, maar heb toch maar besloten ze lekker zelf te houden voor onze toekomstige kleine meid.

Ik heb gewoon katoengaren gebruikt en een haaknaald nummer drie. Sorry voor de niet zo mooie foto. Op de site van het patroon kan je een vele mooiere bewonderen, gemaakt door mensen die vele beter kunnen haken, haha :-p
Je kan wel, als je de foto's van de site en de mijne vergelijkt, zien dat ze in het patroon van popje Peter zijn vergeten te beschrijven hoe je de mouwen moet maken. Ik had braaf het patroon gevolgd en eindigde dus met een pop  met open schouders en een groot "Huh?-gevoel". Dus als je besluit het patroon te maken, best even opletten en zelf creatief wezen. Dit popje was voor mij weer het eerste haakproject na mijn fameuze eerste dekentje, dus ik heb er stomweg wat toefjes op gehaakt en hem een zwarte-pieten pofmouw gegeven :-p
Ik vind de popjes heel geslaagd, en het patroon mooi duidelijk. Alleen hou ik dus niet van afwerken en ben ik rotslecht in oogjes aannaaien en monden modelleren, dus mijn gezichten zijn nooit geslaagd :-p
Enfin, hier het patroon ;-)  http://www.garnstudio.com/lang/nl/utskrift/printversjon_nl.php?d_nr=b13&&d_id=33

1 opmerking:

  1. Hoi Lien,
    Wat heb je een leuke blog met allemaal groente en fruit. Geweldig

    Groetjes Carla

    BeantwoordenVerwijderen