Pagina's

vrijdag 10 september 2010

Haken

Een tweetal jaar terug ben ik begonnen met haken. Ik zag mijn zus zonder patroon de mooiste bloemen tevoorschijn toveren en dacht "dat wil ik ook kunnen!" Dus hup naar de Veritas, haaknaald gekocht, bolletje wol en dan.... op het internet een site gezocht met alle basissteken. Tja, hoe moet je anders beginnen als je nog geen idee hebt hoe je die naald moet vasthouden? Dus ik begon dapper aan wat proeflapjes. Een paar dagen later was ik klaar voor mijn eerste patroon. Gelijk erg ambitieus vond ik achteraf gezien, want ik ben er maanden mee bezig geweest. Het was een dekentje dat bestond uit allerlei kleine lapjes. Voor een beetje deken heb je dus al enorm veel lapjes nodig blijkt. En als je dan die lapjes eindelijk gehaakt hebt, moet je ze ook nog eens mooi afwerken (draadjes wegwerken en zo) en aan elkaar zetten. Vooral dat laatste stak zo tegen dat ik daarna het haken een jaartje heb gelaten voor wat het was. Tot ik op internet nog eens een paar leuke patronen tegenkwam en weer vertrokken was! Toen ik eindelijk in verwachting raakte van onze kleine meid, was het hek helemaal van de dam en ben ik een niet te stoppen haakmachine geworden!
In mijn volgende blogs wil ik graag mijn gevonden patronen op het internet met jullie delen. Zeg maar wat jullie ervan vinden!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen