Pagina's

maandag 20 september 2010

Herfst .... zucht

Hoe hard ik er ook tegenop keek, de herfst lijkt nu toch wel aangekomen te zijn (ook al voorspellen ze nog weer even beter tegen het einde van de week). En raar maar waar, ik geniet er van! Ik was even vergeten dat de herfst meer was dan de krielkippen weer in de rennen doen, het angstig roofvogel/marter/vos spotten, bomen zagen, en die ellendige kouder en donkerder wordende dagen....

Vanmorgen stond ik op na een nachtje lekker niet slapen (de geneugten die komen bij die dikke toeter van een buik ;-) ), en bedacht wat ik vandaag eens zou doen... Na een week compleet energiek schoonmaken en opruimen, besefte ik plots dat ik eigenlijk toch wel eens een keertje rond ben in huis. En om nu mijn zolder op te gaan ruimen, is toch eigenlijk wel wat overdreven. Mijn man zou me trouwens vermoorden. Door al dat rondgezeul met mijn hernia, ben ik niet echt lief geweest voor mezelf. En om nu binnenkort te bevallen met rugpijn is ook niet echt een leuk vooruitzicht.
Kom ik beneden aanhobbelen, kamerjas aan tegen de kou, heeft mijn man lekker het haardvuur aangestoken... Hij duwt zo de zetel naar het knetterende vuur toe, en maakt me een kopje thee. Uren later lig ik nog altijd te genieten van de warmte en rust. De diertjes bij me, fleecedekentje omgeslagen, uitzicht op de tuin en gewoon puur genieten.... Herfst? Misschien toch het ergste niet...

Genieten bij het vuur met een lekker aperitiefje 's avonds..
En 's nachts opgehokt worden, kan best gezellig zijn met z'n allen... Niet?











En als het buiten te koud wordt, trekken we toch lekker naar binnen?












Plus, de walnoten (okkernoten) lokken weer grappige, hongerige bezoekertjes. Die eigenlijk best wel brutaal zijn...











En tja, er zullen hopelijk toch ook wel wat warmere dagen nog komen om bomen te zagen? We krijgen hulp genoeg hier met onze heerlijke geiten- en schapenschatten!











Plus, die lange donkere avonden zijn ideaal om weer aan allerlei haakprojectjes te beginnen! Ik heb inspiratie teveel en het kriebelt om weer aan de slag te gaan!!!! Laat de wol tot mij komen!

En het allerleukste..... :-) Deze herfst... wordt onze dochter geboren... En ik kan niet wachten tot het zover is.. Nog een paar weekjes en we mogen haar in onze armen houden ..


1 opmerking:

  1. Wat een geweldige foto's!
    En wat een geweldig vooruitzicht!!!

    Groetjes Tamara.

    BeantwoordenVerwijderen