Pagina's

maandag 20 december 2010

Yankee en Amy gestorven


Het gaat niet goed hier.. Eind september/begin oktober zaten we met een hoop sterfgevallen in de caviagroep. Gelijk gingen ze toen allemaal aan de antibiotica en het hooi waarvan we eventueel dachten dat het de doorzaak kon zijn, werd vervangen(we hadden net toevallig een nieuwe baal toen de eerste sterfgevallen vielen). Toch ben ik mijn hele groep toen verloren zonder de oorzaak gevonden te hebben (waarschijnlijk een virus ...). Gisterenavond lag er onverwacht één van mijn skinnytjes dood. Ok, ééntje kan gebeuren. Maar vanmorgen zag Yankeer er ook erg slecht uit. Ik heb er bietenpulp bijgezet als bijvoer en ging net gaan dwangvoeren, toen hij het opgaf... Onze stoere castraat is ook gestorven. De schrik slaat me om het hart.. Als mijn dieren binnen nu ook al ziek worden... En ik krijg het niet tegengehouden met medicatie, ander voer, hooi, ... Lappedeekske, nog een skinnyzeugje, blijft nu zielig alleen over in de kooi. Voor de rest heb ik nog twee berenkoppels zitten en daar ben ik nu ook bang voor. Als mijn skinny's het hebben kunnen oplopen, kunnen zij het ook nog krijgen. En het stomme is, dat tegen dat je kan zien dat ze ziek zijn, het al te laat is. Cavia's laten dit pas heel laat merken. Ohoh, wat baal ik.. En dit is een understatement eigenlijk.. Ik be gek op mijn dierenvriendjes en ik vind het zo verschrikkelijk dat ik ze niet kan redden. Ik mis ze enorm.. Willen jullie even meeduimen dat het met de rest blijft goedgaan?
Ik weet het wel, met veel dieren heb je ook steeds veel aan de hand. Maar zo een grote sterfte heb ik nog nooit meegemaakt en ik ben er echt ziek van..

1 opmerking:

  1. Ach lieverd, wat naar! Ik denk aan je, en duim zeker mee dat het maar goed mag gaan met je andere lieve diertjes! Sterkte lieve Lien ♥

    BeantwoordenVerwijderen