Pagina's

zondag 6 februari 2011

Nog maar een halve winter en het is weer lente


Ik voel de lente naderen! Ik word er helemaal vrolijk van. Het zit in de lucht, in mijn lijf, in de grond, in mijn dieren. Het kriebelt!!!! Met de warme wind die waait en lustig met de bomen speelt. Met de bok en de geiten die zich plots gedragen als kleine lammetjes. Bokken en springen, haast vliegen doorheen de wei, tikkertje spelen met elkaar..
 Mama Miep die weer een zwanger buikje toont.. nieuw lente-leven in aankomst......


De druifjes steken hun kopjes weer boven, de sneeuwklokjes doen mee. Het prille begin, nog helemaal verstopt. Heimelijk komt het leven weer in de planten, heel bescheiden, heel sluiks, alsof ze nog even stil willen houden voor de wereld dat er iets groots staat te gebeuren. Maar ik voel het en zou willen zingen van geluk.




Nog even, heel even... Ik kan het me al helemaal voorstellen. De schrikdraad uit de wei, de dieren weer los. De kipjes te zonnen in een zelf gegraven putje, de ganzen weer heerlijk te plonsen in de vijver. Kuikentjes die plots van overal opduiken...
En een kleine baby, die voorzichtig begint te kruipen, en tussen al dat groen en leven de wijde wereld begint verkennen...


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen