Pagina's

maandag 28 maart 2011

ECC Dordrecht 26 maart 2011 - Caviashow sfeerfoto's

Afgelopen zaterdag was een erg speciale dag voor mij. Ik ging vor het eerst naar een caviashow. Klinkt niet zo spectaculair, ik weet het. Maar als je weet dat het de eerste keer was dat ik zonder mijn dochter op stap ging, dan kan je bedenken dat ik het ontzettend spannend vond. Al heel erg ang op voorhand was ik aan het bedenken of ik haar mee zou nemen (maar wat heeft een baby nou aan een twee uur lange rit en dan een hele dag op zo een show rondhangen) of ze voor het eerst een "papa-dag" zou hebben. Ik wist dat ik de stap ooit zou moeten zetten, dus met veel moeite de knoop doorghakt. Ik zou zonder haar gaan.
En met die beslissing begon de stress pas echt. Je moet weten, bij Ella gaat niets zonder slag of stoot. Groentenpap krijgt zo al sinds ze drie en een halve maand is. Ze is nu vijf en een halve maand en eet er nog steeds niet van. Flessen doet ze niet aan. Alle soorten spenen hebben we al in huis, het heeft geen zin. Daarom dus training.. 2 weken op voorhand begon ik met afkolven en probeerde ik haar dat in de fles te geven. Probeerde... Na dagen is het een keer gelukt en was ik blij. Het zou misschien toch goedkomen. Dus begon ik met een voorraadje op te bouwen van borstmelk in de vriezer. Bleek dat ik helemaal geen melk extra had om een voorraad aan te kunnen leggen. Dus speciaal koemelkvrije flesvoeding gaan kopen en raar maar waar... ze lustte het niet :-p Dus zaterdagohtend vertrok ik met een licht paniekerig gevoel... Heel de dag mijn gsm in het oog gehouden, ook al had mijn man gezegd dat hij niks ging laten weten. 's Avonds kwam ik half rennend de deur thuis weer binnen en wie stond me daar op te wachten? Een breedlachende dochter met een helemaal niet-vermoeid uitziende man. Huh? Jep, ze hebben het overleefd. Ik was een dag weg en de wereld is niet vergaan. Nu weet ik dat het kan. In nood, kan ze opgevangen worden door anderen. En met die wetenschap blijf ik de komende tijd weer gerust thuis met haar ;-)

Maar ondanks de spanning heb ik een ongelooflijk leuke dag gehad. Samen met Goedele van caviaopvang @Bonnie's (http://www.everyoneweb.be/bonnies/), ben ik naar Dordrecht gebold. Haar auto vol cavia's, en rennen gepropt. Eindelijk aangekomen was het een kwestie van iedereen die een cavia uit de opvang had gereserveerd, te vinden en dat lukte wonderwel goed. Het was geweldig leuk om alle gezichten achter de stalletjes te zien. Ik ben actief op een caviaforum (http://www.nhdp.nl/caviaforum3/content.php) en het was erg leuk om alle "beroemde" namen eens in het echt tegen te komen. En fantastisch om de sfeer op zo een show eens op te snuiven. Ik deel even wat sfeerfoto's met jullie (ik heb ze niet zelf genomen, ze zijn van Kaatje64 van op het caviaforum)

Op de keurtafel voor de keurmeester






Om de lange haren van de peruvians, sheltie's, ... ontward te houden voor shows worden deze ingewikkeld. Ook handig tegen haarknagende deugenieten.



Effe onder de föhn, nageltjes geknipt dan nog gekamd






Eh voila, klaar voor het keuren!





Van onder tot boven, van kop tot teen worden de caafjes onder de loep gelegd






Alle rasjes komen aan bod. Alle kapsels passeeren de revue. Deze "kale" (baldwin) was de enige van zijn ras die was ingeschreven. Benieuwd of hij dan automatisch won in zijn categorie ;-)





En voila de prijzentafel!

We zijn niet gebleven tot de prijsuitreiking. De geadopteerde cavia's zijn mooi bij hun baasjes terecht gekomen, en wij mochten met een hele lading terug naar huis. 6 diertjes hebben op de show een nieuwe thuis gevonden. 8 hebben we op de terugweg opgehaald en zitten nu in de opvang te wachten op hun toekomstige baasje.. Wat sommige van die diertjes al hebben meegemaakt, hou je niet voor mogelijk..
Neem vrijblijvend een kijkje op de site van Bonnie's caviaopvang (nogmaals: http://www.everyoneweb.be/bonnies/). Zoveel lieverds wachten op hun begin van een mooi leven.

Voila, dit was even snel een verslagje van zaterdag. En nu mijn bed in ;-)

1 opmerking:

  1. ik hoop met mijn vogelties in oktober ook met de vogeltentoonstelling mee te doen net als ppppaaaappp leuk h'e

    BeantwoordenVerwijderen