Pagina's

dinsdag 22 maart 2011

Lege caviarennen...

 

Heerlijk dit mooie lenteweer. Lekker in de tuin werken met mijn dochtertje lekker te kirren op een speelkleed of in de buggy. Prachtig, zoveel om weer van te genieten. Kruiwagens vol dennennaalden en bladeren heb ik naar de mesthoop gebracht (echt oneindig veel, want ze hebben ook nog twee gigantische dennen geveld hier op mijn gras). Vanachter in de tuin, bij de geitenstal en caviarennen aangekomen, was het plots gedaan met mijn energieke vrolijke bui... Afgelopen herfst en winter heeft hier een virus geheerst en van de 21 caviavriendjes die ik had, zijn er nu nog drie over, die alledrie binnen zitten nu. Triest heb ik mijn grote damesren bladervrij gemaakt.. Al het speelgoed eruit dat er tijdens de winter in was blijven staan...


De buitenren.. Lekker veel speelgoed, huisjes om onder te verstoppen, voerballen en ruifjes, tunneltjes... alles voor de speelse caaf.
 
Binnenren van mijn dames. Deze is in het stalletje.

Stalletje met ren aan.

Vorige lente hebben we nog drie grote berenrennen met nachthok in elkaar hebben getimmerd voor mijn berenkoppels... alles staat triest te verkommeren. Het was net alsof ik de hele klop van het verlies van mijn dieren terug kreeg.
Cavia's komen er hier de eerste tijd niet meer in. Mijn drie cavia's zouden nog drager zijn van het virus, dus het kan zowiezo niet. Maar vooral... ik zou dit nooit meer willen meemaken.
Eventjes afreageren hier op mijn blog. Ik denk dat de rest van de wereld mij zot verklaard als ik erover begin. "Zeg, gij hebt toch nog zoveel beesten rondlopen..."
Mja, dieren zijn mijn leven. Bij mijn man net hetzelfde. En toevallig hebben we zelf geen vrienden of familie die dat gevoel delen :-p

Maar ja, die lege rennen... Zo mooi alles opgebouwd, de droom van vrolijke diertjes erin te zien spelen. En nu... alles leeg. Toch wil ik er iets mee doen. Ik weet alleen niet wat. Misschien iets anders inzetten van diertjes. Maar wat? En zou ik daar ook die "klik" mee maken als met de caafjes... ? Om al die rennen te hebben en helemaal niks mee te doen is ook zo een zonde.

Ach ja.. dit waren zo wat overpeinzingen. Zo direct vanachter de berenrennen en hokken eens helemaal "lenteschoonmaken". Ik zie er tegenop... Gelukkig deze week naar de ECC in Dordrecht. Mijn eerste caviashow, en ik heb er zin in. Kan ik toch nog even met caafjes bezig zijn ;-) Ondertussen is het hier nog even stressen. Ik moet voor de gelegenheid mijn dochter (borstvoedingskindje) aan de fles krijgen. Dus vorige week flink kolven, fles opwaremen en... krijsen en toch maar de borst geven. Hahaha :-p Ze weet wat ze wil die meid. Enfin, het is uiteindelijk gelukt om haar wat flessen te geven, dus ik heb er vertrouwen in voor zaterdag. Alleen wou ik dus nu elke dag een hoeveelheid afkolven en invriezen, maar blijkt dat ik helemaal geen melk overheb als zij ook gewoon drinkt. Dus zodirect toch maar koemelkeiwitvrije flesvoeding halen en hopen dat ze die wil drinken... Stress! En dat voor mijn eerste keer op pad zonder mijn dochter. Heb ik er nog wel zin in? Hahaha :-p

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen