Pagina's

zondag 3 april 2011

Er is wat op til in Mijn Paradijsje..

Er is wat op til in Mijn Paradijsje. Een indringer heeft zijn intrede gemaakt in ons mooie domein. Dames, bereid jullie maar voor.. Meet Mr. Big

Is hij niet knap? Deze stoere göttinger (mini-varken) beer van twee jaar komt hier vanaf nu zijn dagen slijten. zijn baasjes hadden eigenlijk geen tijd en zin meer om dieren te houden en zochten nog een thuis voor dit laatste beertje. Hij wou eigenlijk helemaal niet mee in de kar. Maar eenmaal uitgestapt bij zijn nieuwe thuis, begon hij lstig te kwispelen met de staart. Eén rondje rond het domein en het was goedgekeurd. Hier zou hij blijven, hier is het goed.


Miep, Belle en Molly het schaap denken er het hunne van. Getverderrie, wat doet dat vreemd wezen hier? Mr Big? Mr. Stinkie zullen ze bedoelen.


"Mieppie, m'n madam, ge zult toch dichterbij moeten komen as ge ook brood wilt. Ik bijt ni, zuh. (kwispelkwispel)"


"Snapt gelle nu iets van die vrouwen? Kheb't terrein hie verkend en 'tis goegekeurd zenne. Kblijf!"

En zo eindigde de eerste dag van het tijdperk van Big in Mijn Paradijsje. Big potsierlijk en doodgelukkig zijn domein en stal aan het verkennen. En drie dames onder een bruggetje aan het schuilen voor de regen... Nog een paar daagjes en het zijn de beste maatjes ;-)


Niet alleen Big is meegekomen. De vroegere eigenaars  hadden ook dwergkonijntjes waar we er twee van mochten uitzoeken om één van de legen rennen opnieuw te bevolken. Liefst hadden ze zelfs dat we ze allemaal zouden meenemen. Twee vond ik wel genoeg, dus vroeg ik welke de vrouwtjes en welke de mannetjes waren (ze hadden er vier in de ren en een vijfde was ontsnapt en liep in de tuin). Maar ze wisten dus niet wat ze hadden. Het liep door elkaar, ze hadden regelmatig nestjes, er waren er die vochten en het liep uit de hand... Ik heb ze uiteindelijk alle vijf meegenomen, vond het niet een erg fijne gedachte om ze zo achter te laten. Ik heb geen ervaring met konijnen, maar thuis ze toch proberen sexen. Dit bleek nog heel makkelijk te zien (veel cavia-ervaring ;-) ):3 mannetjes en 2 vrouwtjes. De twee vrouwtjes heb ik apart gezet, nu afwachten of ze zwanger zijn. 2 mannetjes heb ik tijdelijk samen zitten(zolang het gaat). Deze laat ik deze week castreren zodat ze in de toekomst elk bij een vrouwtje kunnen. En één mannetje (het ontsnapte) kreeg steeds donder daar van de anderen en heel zijn kont was kaal en vol bijtwonden (gelukkig niet ernstig) en die zit nu apart tijdelijk. Dus plots alle rennen weer vol.. Maar het zijn wel lieve beestjes hoor. Wat schuw, maar darom is het wel leuk dat ze lekker buiten in een ren met een maatje hun gangetje  kunnen gaan. Als iemand trouwens nog een fijne thuis weet voor één van die diertjes, mag je dat altijd laten weten. Niet dat ze wegmoeten hoor, maar plots drie extra rennen met mogelijks nog twee nestjes onderweg is toch veel..

Maar hier wat foto's van de snoeten :-D Het zijn vier bruintjes ('t ras heeft een naam, maar kben het vergeten) en één wit albino mannetje

"Jawadde mannen. Ge gelooft nooit wa'k mee heb gemaakt vandaag. Zat ik rustig te fretten, men broer het kot uitgejaagd, de vrouwkes wa gepest (allee, ge weet hoe da gaat hé, met zo een stoere venten gelijk wij), komen ze me plots in  een doos stoppe. Ze lieten me deruit en nu moek een woning delen me mijn broer. en de wijvekes zijn weg. Kwee ni ofk da ga blijve pikken zenne. Misschien wordt da hier gauw boel. kwee nog niette."

"Na! Zijn welle eindelijk van ulle vanaf! O wee als ge ons met kind hebt geschopt!"

Grapje hoor ;-) Maar zijn het lieve snoeten, of niet? Zoiets kan je toch niet achterlaten :-/

2 opmerkingen:

  1. wat een geweldig verhaal zeg!!!
    en mooie beesie's
    leuke naam mr.pig!!!!
    ik moest erg lachen 'kheb zelf ook zulke mooie beesten
    nou zulke mooie beesten?
    'kheb een konijn,vissen,en vogels
    'kzal ze ook iens op mien blog zett'n!
    gr.willem

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Lien,

    Ik vind je blog super leuk om te lezen, ook al (of misschien juist omdat) jouw leven zó anders is dan dat van mij. Ben jaloers op je 'beestenboel'. Daarom wil ik aan jou graag de Liebster Award doorgeven.
    Kijk op mijn blog hoe je hem 'in ontvangst' kan nemen!

    Groetjes!

    Laura

    http://laurasstekkie.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen