Pagina's

vrijdag 22 april 2011

Kleine nijnen

Sinds een kleine drie weken heb ik mijn eerste dwergkonijntjes. Sinds een tweetal weken mijn eerste baby-konijntjes. Helemaal niet het plan, maar wel te verwachten natuurlijk als je drie voedsters en twee rammen opvangt, die altijd bij elkaar hebben gezeten. En hoewel het niet echt praktisch is en ik nu al op zoek ben naar allemaal nieuwe thuizen voor over een zestal weekjes, vind ik het zo ontzettend leuk en spannend..
Heel lang was dit het enige wat ik te zien kreeg....

Als ik het nestje niet had zien bewegen, had ik misschien niet eens doorghad dat er wat geboen was. Maar het nieuwe leven was er, en vanaf toen was het iedere keer stiekem loeren of er al wat te zien was. Hoeveel zouden er zijn geboren? Wat voor kleurtjes zouden ze worden? Mannetjes, vrouwtjes?

Vervolgens was dit het zicht..
Toch al duidelijk te zien dat er wat wit rondwriemelde, en wat bruinig. En grijs? En het lijken er wel negen. Of vijf. Wat een gekrioel daarbinnen....



Maar sinds begin deze week, begonnen de wriemelende schatten al wat meer de boel te gaan verkennen. Hun nest werd uitgebroken en eindelijk kon ik eens goed gluren! Verassing!!! Twee witte konijntjes met rode oogjes (geen vergissing mogelijk over wie de vader van deze twee is). En vijf bruintjes. Het allerkleinste is een bruintje met een mooi wit neusje, net zoals één van de mama's en de andere papa. Drie van de beebs zijn vele groter dan de rest. Ik begin te denken dat dus de twee mama's in hetzelfde nest geworpen hebben met een paar dagen verschil. Maar ook de allerkleinsten hebben sinds vandaag hun oogjes open en beginnen rond te kruipen. Het gaat zooooo snel!



Lief he! Het witteke loopt sinds vanmiddag zelfs al mee rond in de buitenren. Die is nu 16 dagen oud. Wat zijn ze snel met alles... Knap hoe de natuur werkt..
Zijn ze niet lief....

Wie nog een goede thuis weet voor één of meerder van mijn schatten, mag altijd wat laten weten. Hoe geweldig ik ze ook vind, 12 konijnen krijg ik toch niet gehuisvest...

1 opmerking:

  1. Owwwwww...wat schattig...zo leuk........fijne paasdagen geniet van de konijntjes...zo liefffffff....xxx....

    BeantwoordenVerwijderen