Pagina's

dinsdag 12 april 2011

Ze zijn er!! Miep is bevallen(met foto's)



Vrijdag heel de dag tevergeefs op en neer gelopen naar de wei.. Zowel Miep als ons kippie lieten mooi op zich wachten. Zaterdagochtend nog niks... Totdat ik net Ella in bad had zitten en mijn man kwam aangelopen. "Miep is aan het bevallen!!!!" G**vd**... ;-) Dat wou ik natuurlijk voor geen geld missen! Ella afgedroogd, half aangekleed en naar buiten gespurt. De eerste was al geboren, maar het leek alsof Miep speciaal had gewacht op mij voor het vervolg :-) Ik ga hier wat foto's van de bevalling delen, maar dit is voor de meeste mensen misschien niet echt smakelijk... Sla deze post dan maar over, ik zal in de toekomst nog wel een hoop babyfototjes delen waarschijnlijk.




Dit is het eerste lammetje dat geboren werd. En gelijk erna werd ons ook duidelijk waarom het zo lang duurde tot de volgende kwam. Haar eerste kleintje kwam er achterstevoren uit en bleef even hangen. Toen het op de grond terecht kwam, leek het levenloos. Mijn man maakte even het bekje schoon, en het begon toch te ademen. Moeder Miep ging het schoonlekken en probeerde het toch op gang te krijgen.


 Flinke moeder, zo zorgen voor haar meisje!
Toch ging de kleine niet meteen op de poten staan, maar bleef het wat spartelen op de grond. Na het wat schoon te hebben gelikt, ging mama nog even bij de kleine liggen, net alsof ze het warm wou krijgen.
Toch kon Miep niet veel langer wachten... Plop, daar kwam nummer twee!



Dit lammetje kwam er in ene goed uit en was gelijk levendig. Mams had haar werk met het schoonmaken van het duo.

En toen, zonder dat we het zagen aankomen, was het Plop en daar lag zomaar een nummer drie..





Ondertussen was iedereen (ook nieuwsgierige Molly) al even komen piepen.
Gelijk stonde de laatste twee ukken op hun benen. Wankelend, maar wel levendig en gezond.. Knap hoor.
De eerstgeboren bleef ondertussen stil liggen. Het raakte niet overeind. Zijn achterpoten kon het wel strekken, maar de voorpoten bleven gebogen.. Lopen ging niet.



Ons zorgenkindje.. Met een half uur was alles geboren. De twee kleintjes liepen al. Ongelooflijk hoe snel alles gaat, en hoe zowel die kleintjes als de moeder weten wat er moet gebeuren. Maar onze eerstgeborene leek niks te kunnen. We vreesden ervoor. Geitenlammen moet je echt alle tijd gunnen om zich te herpakken. Zolang moeder ze niet verstoot moet je eigenlijk niet ingrijpen. Moeder was erg zorgzaam, maar we vreesden dat de kleine uk gewoon niet de kracht had om het te halen. Hij kon niet op zijn poten, en kon dus ook niet drinken. Even wat goeie biest proberen afkolven van Miep en aan de kleine proberen geven, maar uiteindelijk toch geprobeerd een fles te geven. Al was het maar om wat krachten op te doen tijdelijk.
Mijn man lachte nog even voor de foto, maar ik zag de doemscenario's al voor ogen. Ik wou dat kleintje niet afgeven. En als het zich wel zou herpakken, had ik al schrik voor de nachtelijk flesjes die erbij kwamen (Dochterlief wordt nog steeds een keer of tien 's nachts wakker, dus kan er niet veel extra bij hebben vrees ik)
De kleine maar weer bij moeder gelegd en verder konden we toch niks doen dan afwachten..


Maar wat een lieffies he, nog geen uur oud.. Twee miekes en één bokje..

We zijn toen toch maar naar de verjaardag van mijn vader en zus vertrokken (met een uur vertraging) en met een bang hart, liepen we 's avonds de wei in. We dachten een dood jong te vinden, maar een ander zich begroette ons...
Drie kerngezonde lammetjes! Het kleintje liep, at, speelde, ... Wat een opluchting! Nu moet ik zelfs bekennen dat ik na een paar dagen, de drie al niet meer uit elkaar hou. Het kleinste is niet echt meer de kleinste, ze lijken verschrikkelijk op elkaar (alleen de bok kan ik er tussenuithalen :-p). Naamsuggesties zijn altijd welkom trouwens.
Maar wat prachtig he. Ik voel me vereerd dat ik dit heb mogen aanschouwen. Ik ben supertrots op Miep die zo goed voor haar kleintjes zorgt... Ongelooflijk die diertjes...


Even om af te sluiten nog een foto met hoog "aaaaaaaaaaahhhhhwww gehalte." Ik ben verliefd op mijn leven, voel me echt gelukkig. Het bestaat echt, dat geluk-gevoel. Gek dat ik ooit echt dacht dat dat een fabeltje was. <3
 (Heb deze foto ook maar even gekopieerd naar de kop van deze post. Ik kwam mijn eigen post tegen op bloglovin, met als bijhorende foto Miep die aan het bevallen was, en wou toch niet te hard chokeren :-/)

11 opmerkingen:

  1. Nou he, echt wel AaAAAHHHHWWWWW!
    Wat zijn die liehief!
    En tja naamsuggesties.... mijn naaimachine heet Josefien en ik heb altijd de neiging om alles behalve kinderen maar Josefien te noemen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ahhhhhhhhhhhhhhh wat een ontzettend lieve foto die laatste! en wat ontzettend fijn dat het met dat kleintje toch nog goed is gekomen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een ontzettend leuke foto's. Mijn hond heet Rosa,de poes heet Bibiche(dat is schatje, liefje in het Frans) de kippen Beppie, Femke, kaatje en Karel. Meer suggesties heb ik niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oooh, wat een spanning zeg!
    Je weet het wel te vertellen!!!
    En wat heerlijk dat ook de eerste het gered heeft. Wat een schatjes!
    En die laatste foto... Dat is toch geweldig, dat je het zo kan hebben. Ontzettend mooi!
    Geniet er maar lekker van! Willem en ik genieten ontzettend van je verhalen en prachtige foto's!!!
    Ik zal het Willem, als hij uit school is direkt weer laten zien.

    Erg lief ook, de reacties van je op Willem's blog trouwens ;-)! Hij is stapelgek op dieren, dus jouw blog is voor hem ook super!

    Groetjes Tamara.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ah wat blijft het tocht een prachtig gezicht zeg, om die bevallingen van zo dichtbij mee te kunnen maken. Gelukkig maakt de kleine het nu goed, dat moet zeker een opluchting zijn geweest! En die foto van het lammetje met jullie dochter is echt héél erg schattig, lief!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hoi,
    echt supper cool om dat te mogen aanschouwen zeg!

    hele lieve diertjes.

    is henk niet een leuk naampje voor het bokje??
    en voor de wijfie's ga ik nog even na denken

    nog bedankt voor de award!

    vr.groeten willem!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw! gaaf, oooh dit zou ik zo graag zien in onze tuin, ik kom nu echt vaker langs hier, kan veel tips gebruiken.
    Dank je wel!! voor je reactie op mijn blog...
    soms denk ik ach stelt niks voor...maar leuk om te horen dat sommige het wel leuk vinden...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een geweldig blog heb je !! ....en wat een schatje je dochtertje???...leuk hoor je konijnen ook...ik volg je dus kom zeker terug !!! liefs fijne avond van mij....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dank voor je reactie op mijn blog, maar wat leuk om DIT te zien en te lezen, en idd de laatste foto is een "plaatje"...
    Groetjes, Truus.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Volgens mij heb jij een heeeeerlijk leven! Wauw, wat prachtig allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Lien,
    Bedankt voor je berichtje op mijn blog en wat leuk om jouw blog en beestenboel :-) te ontdekken!
    Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen