Pagina's

donderdag 19 mei 2011

En van dierenbaby's tot kleuters en pubers in Mijn Paradijsje

Herinneren jullie mijn eerste konijnennestjes? Eén van de twee mama's overleed en van de zeven jongen bleven er uiteindelijk maar drie over. Dit snoetje is qua grootte een achterblijvertje, maar doet niet onder voor de rest qua pit! Ons bruintje verhuist dit weekend naar een nieuw baasje waar die helemaal in de watten gelegd gaat worden! Fijn!!!
 En dit is grote broer!
En nog een tweede albinootje is er overgebleven. Deze heeft leuke lange haren op zijn snoet. Echt om op te vreten zo lief (niet echt dan, al schijnen pruimen er goed bij te gaan)!



En dan had je nog het nest van onze gecastreerde mama. Dit ging weer niet goed, mama is gisteren overleden... Niks aan te zien, voor de rets ziet er niks ziek uit dus ik weet niet wat ik ervan moet maken. Deze twee frummels eten wel al zelfstandig, dus ik hoop dat het goed gaat gaan. Omdat ze maar met hun tweetjes waren in dat nest hebben ze goed melk gekregen en zijn ze lekker groot en levendig. In vergelijking met de drie anderen, is dit maar een duo van schrikkepieten hoor! Maar wel levensgenieters, want ze huppen graag buiten in de ren rond, en drinken en eten daar zelfs al.




En dan depubers? Je had Blacky met haar vier kuikens (drie ervan gestolen van onze bruine kip). Ondertussen is ze ook met de het laatste jong van de bruine gaan lopen en heeft ze een kroost van vijf verzameld. Deze zijn al echte pubers!

 Ik ben benieuwd hoe ze eruit gaan zien als ze groot worden. Het zijn trouwens echte deugenieten, want elke ochtend liggen ze lekker in mijn moestuin te zonnen. Tussen de frambozen, stekelbezen en aardbeien... Daar gaat mijn fruit ;-)


En nog meer kuikens. Van mijn krielen heb ik de kuikens weggepakt en de rest van e eitjes onder de broedmachine verder gebroed. Dit ging supergoed! Dit weekend is het laatste ei uitgekomen.

Dit zijn de "kleintjes" hen heb ik in één kooi zitten zodat ze niet constant door de grotere broers en zusjes omver worden gelopen.

 Dit zijn de pubers. Puberkuikens zien er niet uit. Lange slungels, half dons, half veren. Iedere keer denk je "Tjongejonge, kan daar nog wel wat moois van komen. Grappig genoeg wel dus.
Puberkuikens ontsnappen trouwens graag en dan moet je erachteraan. De twee kooien stonden binnen, maar heb ik naar de garage verhuisd (soort bijkeuken met mijn vaatwasser en wasmachien inc. hopen gesorteerde was op de grond). Ze werden een beetje luid. Vijftien van die piepers op de achtergrond wanneer mijn man van thuis uit aan het werken was, was toch niet erg praktisch :-p


En dan had je nog de lammetjes. Die doen alles wat ze horen te doen. Pittig en lief. En makkelijk. Man, met die geiten en schapen heeft ne mens minder werk dan met een caviatje of een konijn XD.

Zal'k eens ne give-away doen van kuikens en konijnen XD Lief he, dat klein grut.

3 opmerkingen:

  1. super zeg al die dieren, ik ben ook gek op geitjes, ik wil ze ook graag maar manlief niet echt, en we hebben er niet zoveel plek voor, maar jij woont daar prachtig zo te zien, woon je op een boerderij?en die konijntje ook super lief, hier groeien zo lekker door, leuk he die kleintjes, vooral dat ze niet kunnen huilen hihihihi.....grapje....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha en hoe komt dat lammetje hierheen?zet je hem dan op de trein?
    we wonen op industrie dus last van buren hebben we niet dat is het probleem niet, en als we wat bomen weg halen dan kunnen we best wat ruimte maken , maar de wil is er niet van mijn wederheft die ziet dat niet zo zitten, maar mij lijkt het geweldig.
    geweldig dat je in zo,n boerderijtje woont, heerlijk lijkt mij dat.
    en wat super dat je toch een dochter hebt gekregen, een wondertje dus.(dat zijn kinderen altijd he, een wonder)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. haha dat zal vast niet op vallen.
    ik heb nog weleens een goed gesprek met mijn wederhelft, wie weet.

    BeantwoordenVerwijderen