Pagina's

dinsdag 24 mei 2011

Gespot in onze vijver

Vijver is een groot woord. Vervallen zwembad uit de jaren vijftig klopt beter. Mensen die hier voor het eerst op bezoek komen, vragen steevast of we het ooit willen opknappen. Um... nee. Opknappen en onderhouden kosten zakken vol geld en we hebben nog steeds niet de lotto gewonnen. Op zijn diepst is het een halve meter volgens mij. Er sijpelt grondwater door, het bos is het aan het overwoekeren en eigenlijk moeten we het nu al jaarlijks leegpompen, uitkuisen, opnieuw plasteren en verven om het bij te kunnen houden. Verder dan leegpompen en uitscheppen raak ik niet :-s En geef toe, waarom zou je? Een plastic zwembad kost iets van een vijftig euro. Meer heb je toch niet nodig? En nu moet ik niet steeds de bewoners van de vijver verhuizen.
In de aanbieding: salamanders, kikkers, tal van insecten die ik niet bij naam ken en sinds kort...

Zjef

Harold

















Deze poepekes wonen al vanaf het begin bij ons. Zo een zeven jaar nu. Hun binnenverblijf is een prachtige, tot schildpadvijver omgebouwde grote plantenbak. Grote pomp erin, plantjes ernaast en we hebben onszelf een oase in de living.. Laatst in Lille (bij de gratis dierentuin) zag ik al die schildpadden in de vijvers en plots vroeg ik me af of de onze dan ook niet naar buiten zouden kunnen. Even opgezocht en het antwoord was simpelweg "jawel hoor." Zodoende..

Deze herfst even alles leegpompen en dan halen we ze weer binnen. En nu kunnen ze genieten van een heeeeeerlijk luilekker leventje.

Met eten à volonté

2 opmerkingen:

  1. geweldig, wat een prachtige beesten, en ja zo,n zwembad is zeker veel onderhoud

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb laatst mijn vijver ook leeg moeten pompen. Op de bodem kwam ik ook een aantal verassingen tegen

    BeantwoordenVerwijderen