Pagina's

donderdag 5 mei 2011

Konijnenverpleegster in bijberoep

Met de konijntjes gaat het niet goed. Dinsdag naar de dierenarts geweest en de twee ziekste kleintjes kregen een spuit antibiotica. De rest was nog kerngezond, dus die kregen preventief oraal met een spuitje in de mond antibiotica. Dit is een kuur van zes dagen.
De volgende dag lag de eerste van de kleintjes dood, de tweede zag er nog slechter uit en ook een derde werd lusteloos en kreeg een ogezwollen buikje. Dus gelijk terug naar de dierenarts.
De antibiotica blijf ik geven tegen een maag-darm infectie. Dit krijgen nu alle konijnen preventief.
Omdat de kleintjes die gestorven waren opgestopt zaten, krijgen nu alle kleintjes 1 maal daags primperan, de zieken krijgen het twee maal daags (met een spuitje in de mond)
Omdat de dood van het mama-konijn eventueel zou kunnen komen door voedingstekorten van bij de vorige eigenaar en ze die tekorten in de melk kan hebben doorgegeven aan de kleintjes, krijgen nu al mijn konijnen drie maal daags voedingssupplementen met een spuitje in de mond.
En om de darmen van de kleintjes aan de gang te houden, krijgen ze driedaags of meer wat dwangvoer (ook met een spuitje in de mond).
Noem mij maar konijnenverpleegster in bijberoep.
Dit regime hou ik twee dagen aan en morgen mag ik naar de DA bellen voor een stand van zaken en kijken we op basis daarvan verder. De laatste 36 uur is er niks verslechterd, dus ik leef in hoop...

Met de kuikens gaat het nu toppie gelukkig. De eitjes die ik van onze broedse dames heb gepikt en in de broedmachine heb gelegd, zijn mooi aan het uitkomen. Alle dagen worden hier nu kuikentjs geboren en tot nu toe is het met ze allemaal goed gegaan. Dat makt me dan wel weer ontzettend blij.
Boefjes!! Eénmaal helemaal opgedroogd zien ze er trouwens iets minder boos en heerlijk fluffy uit hoor :-p

4 opmerkingen:

  1. Hopelijk komt het allemaal goed met al die jonge babydieren!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hoop dat ze het gaan redden meis...sterkte met alles....liefs Ria....xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wij hebben ook plotseling 3 kleine konijntjes, we dachten 2 vrouwtjes konijnen te hebben, dus niet, wel erg leuk hoor die kleintjes
    he ik ga je volgen, leuk.bedankt voor je reactie
    ga je mij ook volgen??

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 1 konijntje is dood gegaan, die andere 2 groeien als kool en dat lijkt goed te gaan, echt lief, maar wij gaan er niet zoveel dierenarts kosten aan maken, als het goed gaat is het leuk maar gaat het niet goed en gaan ze dood is dat erg jammer maar dan is er ook niks aan te doen, maar het lijkt goed te gaan.

    en bedankt voor al je reactie,s op mijn blog, en we hebben inderdaad aan reflux gedacht bij mijn zoontje en dat heeft die ook wel maar ze geven er niks voor, echt heel naar .

    BeantwoordenVerwijderen