Pagina's

maandag 23 mei 2011

Kraanvogelen

Bij Ingrid van Ing-things kwam ik vaak origami kraanvogels tegen. Laatst heb ik mijzelf voorzien van een plaats in een kast waar al mijn knutselgerief inpastte en kwam ik origami-papier van de Wibra tegen bij het opruimen. Tussen de soep en de patatten (vrij letterlijk te nemen), ben ik toch eens gaan googelen hoe je zo een kraanvogel moest vouwen. De eerste link die ik tegenkwam, was gelijk een supergoeie. Dus gelijk aan het vouwen geslagen. En het was potvolkoffie verslavend....
Mijn man kwam thuis 's avonds en heeft me ikwieniehoehard uitgelachen. En vervolgens een paar dagen later zuchtend gevraagd waar hij ze weg mocht stoppen. Ik geef toe, zo een hoop papier pontificaal in't midden van de salontafel is ni echt appetijtelijk netjes. Mja, wat ermee doen... Ik heb ooit in ne winkel waarvan ik de naam niet ken een lampekap volledig gemaakt uit kraanvogels en splitpennen gezien, maar vond 250 euro toch wat te duur (ahum...). Misschien is dat nog een idee om zelf te maken? Maar dan wil ik wel mooiere papiertjes! Btw, na één dag vouwen was ik er ook wel klaar mee. 't Is leuk om te doen, maar als ge er vervolgens niks mee kunt, gaat de fun er wel vanaf.

Plus dit ligt nog steeds op mij te wachten...

Een volledig gehaakt hoopeke helikopter dat al stof begint te verzamelen.. Ik blijf het zeggen... ik haat afwerken!


Trouwens iemand nog een idee wat ik hier mee moet?
Nu mijn kippen niet meer broeden, zit ik met een eierenoverload... En de brownies, muffins en omeletten komen mijn oren uit ondertussen. (Wat een luxeprobleem he)

5 opmerkingen:

  1. eiercurry maken? dat is heel simpel&lekker! Met tomaat, gekookt ei en kruiden. Als je t leuk vindt zoek ik het recept wel voor je op!
    Oh enne, ei schijnt goed voor je haar te zijn ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb wel eens een leuke slinger gemaakt met meer dan 100 kraanvogels. Ik maakte in elke rechtervleugel een klein gaatje om het draad door te rijgen. Het resultaat zag er heel feestelijk uit ;-)
    Tijdens een meeting van P2C heb ik een basis workshop origami gedaan en raad eens welk figuur het meest werd gevouwen? Je vindt het antwoord hier: http://passion2create.nl/meeting220510.html
    gheheh =D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb een recept van een over heerlijke citroen taart waar 9 eierdooiers in moeten.
    En wat een prachtig groen uitzicht heb je!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat ben je toch ijverig, erg leuk.
    en ja die eieren, je kunt er veel mee maar als je er te veel hebt zit je er ook weer mee, maar je hebt al een paar tips gekregen lees ik dus succes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gewoon al je kraanvogels in aan glazen weckpot steken. Ziet er ikweenihoevrolijk uit, en het staat uit de weg. :)

    BeantwoordenVerwijderen