Pagina's

donderdag 26 mei 2011

La tarte au citron meringuée

Ofte citroentaart. Mijn eerste taartenpoging ('k ben ne cakemens) en gelijk gelukt. Vreemd, want zowel met de bodem (dat deeg blijft overal aan plakken als ge da uitrolt? en wat zijn bakbonen??) als de vulling (tiens, ik krijg da precies ni dik zonder te laten koken en da mag ni) als de topping (geef toe, eiwit stijfkloppen kan toch niemand? of wel?) had ik wat probleempjes. Maar toch, gelukt en vandaar dat hij in een post verschijnt ;-)

Zeven eitjes waren dit. Tel daarbij de 8 eitjes die ik in mijn eiercurry heb gestopt (ook zeer lekker, maar geen foto want het zag er gewoon uit als geel/bruine drap) en de 15 eieren waarvan ik eiersalade heb gemaakt voor bij de boterham en de teller staat op: nen hogen cholesterol tegen zondag! Nog in voorraad 12 eitjes en counting want mijn kippen zitten niet stil. Gaat goed zo! Dank je Else en Annis voor de leuke receptentips, krijgt ne mens weer eens wat inspiratie van.
Trouwens extra heerlijk, want twee weken terug zat ik nog van zo een citroentartelletje te genieten op een terrasje in Lille..

Viva la viennoiserie!

P.S.: Omdat Blogger me heel de tijd afmeldt, lukt het me nerens meer om reacties achter te laten... Excuses als ik onbeleefd lijk zo, is echt niet mijn bedoeling.. Ik hoop dat het probleem gauw opgelost wordt.

3 opmerkingen:

  1. Bakbonen zijn toch van die ronde dingen, die je in je taartbodem legt, zodat deze in vorm blijft? Ik keek te vaak naar Masterchef ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk dat je de curry hebt gemaakt! erg mooi ziet dat er inderdaad nooit uit, de taart daarentegen! yummie! Ben nu toevallig ook een taart aan het bakken, moeten 6 eitjes in (rabarbertaart) als het lekker geworden is zet ik het receptje wel op ons blog.
    enneh ipv bakbonen kun je ook gewoon gedroogde bonen of erwten op een bakpapier (en dan op t deeg) gebruiken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Lien, je hebt de uiltjes gewonnen! Mail je me even voor je adres? hoepzika@gmail.com
    Groet Kirsten.

    BeantwoordenVerwijderen