Pagina's

dinsdag 3 mei 2011

Moederkonijn gestorven

Het leek een mooie dag te worden. Ik werd begroet door een kuiken dat was uitgekomen in de broedmachine, kon voor het eerst papakonijn zijn ukkies zien (één albino en één bruin), maar toen ik het volgende hok opendeed, lag moeder konijn dood. Helemaal niks te zien, niet afgevallen, geen tranende ogen, diarree, ... Mijn grootste schrik is nu voor de kleintjes. Ze zijn nu zo een vier weken oud en hun gewichtjes zijn goedgenoeg om in principe aan de brokken te kunnen en zonder melk te kunnen overleven. Maar ik ben bang.. Ik hoop dat ze het redden. En dat moeder konijn niet gestorven is van een virus dat nu de ronde gaat doen bij de ukkies... Ik heb het met mijn cavia's mee moeten maken en dat was gewoonweg verschrikkelijk..

2 opmerkingen:

  1. Ah gut wat zielig zeg! Ik denk wel dat de kleintjes het gaan redden, mits er natuurlijk geen virus heerst..Ik ga voor ze duimen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik geniet altijd zo van het lezen van je blog, en stiekem ben ik heel erg jaloers!
    Dit soort berichten zijn nooit leuk en ik duim voor jullie dat het geen virus is!!

    Wij hebben 3 weken terug een konijntje moeten laten inslapen en haar zusje was vandaag erg ziek. Gelukkig komt ze er hopelijk weer bovenop...

    Sterkte met de beestenboel! Groetjes Hermieke

    BeantwoordenVerwijderen