Pagina's

maandag 16 mei 2011

verjaardagsweekend waarin ik veel aan mijn borsten dacht

Niet dat ik verjaarde dit weekend. Enfin, ik ben verjaard, maar dat was al in maart. Een traditie ontstond nadat vriendinnen het een beetje beu werden om om de zoveel maanden voor elkaar verjaardagscadeau's te zoeken. Iedere keer zoeken om iets tofs te kopen zonder te weten of de ander het ook echt tof zou vinden is gewoon niet tof eigenlijk.  En toen kwam Het Idee. Geen cadeau's, maar een weekendje weg onder dames en gewoon shoppen en uzelf op cadeau's trakteren. Afgewisseld met een beetje cultuur (ahum..).
En dit jaar werd het Lille! Leuke stad, veel winkels, veeeeeeeel lekker eten en drinken. Toppie! Ik had het helemaal geweldig, ben weer helemaal opgeladen met energie en heb wat leuke spulletjes gekocht.
Bij deze geen foto's van Lille (daarvoor kunt ge googelen), geen foto's van zotte mensen en gekke smoelen (daar dient facebook voor), maar dus wel efkes een fotooke van mijn aanwinstjes om deze post toch een beetje op te luisteren.

"Maar waar bleef Ella dan?", vraagt u zich af. Inderdaad. Ella bleef thuis in de bekwame handen van papa. De kleine meid en trotse vader hadden een heerlijk weekendje onder hun tweetjes.

"Wat met haar voedingen?", vraagt u zich af. Tja, Ella krijgt borstvoeding normaal. Koemelkvrije borstvoeding om precies te zijn. Maar dat ging dit weekend dus niet. Om eerlijk te zijn, was ik met Ella weer een beetje aan het sukkelen. Groentenpap ging er niet in en werd een maand terug vervangen door soep. Fruitpap met koekjesmeel, moest ze van overgeven. En haar stoelgang ging niet meer goed. Koekjesmeel met koemelk werd granenmix. Appel werd appelmoes en peer tegen reflux. Kiwi en sinaasappel waar ze moest van overgeven, werden herhaaldelijk opnieuw geïntroduceert om toch de kak eruit te krijgen. En nog waren het regelmatig flinke huildagen en over de nachten zal ik maar zwijgen. Dus in plaats van voor dit weekend op voorhand af te kolven was bij mij het idee ontstaan om toch eens te proberen de borstvoeding door sojamelk te vervangen. Na al wat ik heb geprobeerd, en het weinig van voedsel wat ik er bij haar inkrijg, speelde nu het idee dat ze misschien gewoon te weinig voedingsstoffen binnenkreeg voor zo een actief, nooit slapend kind te zijn.
Dus vandaar, het weekend dat papa ging oppassen, zouden we een echte fles proberen (voorgaande pogingen zijn allemaal gefaald, dus het was een gewaagd initiatief). Vrijdagavond, bij haar laatste voeding, daagde me plots dat het misschien de laatste voeding aan de borst zou zijn als de flessen goed zouden lopen. Ik schudde de gedachte van me af, want 's nachts krijgt ze nog vaak een voeding(jawel, met zeven maanden oud :-p), en anders 's ochtends nog wel. Maar die voedingen kwamen er niet. 's Ochtends afscheid genomen van man en slapende dochter en daar zat ik dan, droef in het station. Niet lang droef, want het was een super weekend. Al stond ik af en toe me paniekerig af te vragen waar ik de buggy met Ella had gezet. Het was sinds de ECC eind maart geleden dat ik nog zonder haar op stap was geweest (en dat was eigenlijk de eerste keer), dus het werd wel tijd om eens een uitstapje te doen en ik heb er van genoten ook.
Maar zondagavond kwam ik thuis en de sojamelk beviel ons madammeke goed. Ze had zowaar goed geslapen (afgelopen nacht ook trouwens). Dus daar stond ik dan... Vrijdagavond was echt de laatste keer borstvoeding geweest... Ik voel me triest. Het is goed zo, maar toch..

Dus ik en mijn manueel afkolftoestelletje van een engelse carboot sale zijn nu dikke vriendjes. Triest om de melk in de gootsteen te gieten, zo een zonde (in een poging er nog iets positiefs mee te doen, heb ik het de kat voorgeschoteld, maar die allesvreter lust het niet, hahaha). Eén postieve zaak, is dat ik eindelijk weer aan de koemelk kan. Eindelijk me niet in restaurant moeten afvragen of het vlees in boter is gebakken, er room in de dressing zit, het vlees zou opgespoten zijn. Koekjes, sandwichen, alcool... ik kan me weer helemaal volproppen. Maar toch... voor mijn schat vond ik het niet erg om te laten.
 Enfin... komt goed allemaal, gewoon even wennen aan dit afscheid... Mijn meid wordt groot. Het is goed zo.

3 opmerkingen:

  1. wat fijn zeg zo,n weekend met vriendinnen, en wat goed dat ze het zo goed doet op de fles, zo te lezen maak jij ook het nodige mee met je dochter, wanneer is jou dochter geboren dan, want je zegt dat zei ook 7 maanden is, othniël is van 6 oktober, hier gaat het nog steeds niet goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik stopte met 5 maand met borstvoeding geven:-( Ik vond het jammer, maar mijn dochtertje(nu 8 1/2 mnd) groeide beter en voelde zich beter en dat vond ik uiteindelijk toch wel heel fijn!!
    Hopelijk blijft Elle het goed doen op de sojamelk!
    Enne... mijn dochter komt ook nog 's nachts voor een flesje melk......:-)
    groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. super lieve reactie, bedankt.
    zou ik het ook eens proberen die sojamelk???als ik jou zo hoor, en sliep jou dochter ook niet door dan?en huilde ook veel?ook s,nachts?

    BeantwoordenVerwijderen