Pagina's

dinsdag 21 juni 2011

Matroesjka-metamorphose

Via het haakforum, kwam ik op dit topic terecht op hobbydoos waar gebruiker tikoes een patroon had nageschreven vanaf een foto die ze in een oude libelle was tegengekomen van een gehaakte matroesjka. Superknap en superleuk! Dus ik ging meteen aan de haak met haar eigengemaakt patroontje. Hier en daar een verbeterinkje en veranderinkje... eh voila:

 
Eén matroesjka! 
En met nog een paar kleine aanpassingen...

Eén kleine ingebakerde baby met muziekdoos... Ik ben zelf helemaal weg van dit prutske.. Maar hij is zo triest! Ik heb er mijn laatste muziekdoosje voor gebruikt met melodietje Chimchimmenee (Mary Poppins) maar tjemig zo triest....

Hier nog even de twee samen. Grappig wat een verschil in grootte het is, he. Ik heb voor de baby een iets dikker, mat katoengaren gebruikt en een haaknaald 3,5 ipv 3 zoals normaal met mijn glanzend cataniagaren.

Maar de matroesjka is dus errug leuk om te maken en daarom wil ik deze (en nog een tweede) weggeven aan jullie! Eén van de volgende posts is dus een matroesjka give-away. Ben nu nog volop aan het haken (nog even een vliegtuigje tussendoor XD) en dan eindelijk een give-away :-)


4 opmerkingen:

  1. Ooohh wat lieeeeeefff!!!! En wat heb jij een boel mooie dingen gemaakt.
    Even terug tekomen op je vraag over mijn swirl-roller. Ik heb deze gemaakt om swirl afdrukken in de marsepijn of fondant temaken voor de taarten die ik maak.
    Liefs Angela

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wauw wat leuk gemaakt zeg, echt super.
    en ik doe mee hoor als je give-away houd.

    gr yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De matroesjka is geweldig! En de ingebakerde baby is erg origineel. Echt leuk gedaan.

    Groetjes, Kim
    http://trendykim.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk zeg! Ik vind vooral de baby heel erg leuk, wat een schatje!

    BeantwoordenVerwijderen