Pagina's

vrijdag 17 juni 2011

Tussendoor-egel en verslaving voor één dag

Weten jullie nog de hele toffe uiltjes die ik had gewonnen bij Hoepzika! ? Ik wou graag wat vriendjes voor ze maken. Dus laatst het boek "Lieve diertjes zelf haken" van Ana Paula Rimoli gekocht en aan de slag gegaan. Enfin, een beetje aan de slag. Ik heb duidelijk een grotere haaknaald nodig want mijn creaties waren iets te klein en vielen in het niets bij de uiltjes. Maar toch leuk en snel om te doen, dus heb ik maar doorgehaakt. Eén ieniemienie schildpadje met gigantisch hoofd (die ik al ergens kwijt ben geraakt tussen de rommel van mijn haakgerief) en één egeltje.


En het egeltje vond gelijk als sleutelhanger een nieuwe thuis bij mijn buurmeisje!

Zij komt hier vaak spelen bij de diertjes en mee knutselen. Zo was ik op woensdag Lucky Paper Stars aan het vouwen en aan het haken(de kaasmuizen) toen de dame in kwestie binnen kwam wandelen. Bleek dat zij het vouwen van de LPS net zo verslavend vond als ik, en samen kregen we toch al gauw een handje vol bijeen gefrutseld. Ze heeft blij de oogst mee naar huis genomen.

Stars

Ik heb even een afbeeldinkje van internet geplukt als voorbeeld van de sterretjes. Ze zijn echt heel leuk en simpel om te maken!


Deze tutorial vond ik op internet. Vouw een vijfhoek en deuk de kanten in ;-) Leuk en makkelijk (maar het kan even duren eer je het handigheidje doorkrijgt).

5 opmerkingen:

  1. Hai, ivm. het proefhaken : wil je mij mailen op vicarnosmama@gmail.com, dan kunnen we verder afspreken :) Ik vind geen mailadres op je blog geloof ik... Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh dat ziet er leuk uit, die sterren !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Lien,
    Dank voor je lieve bericht ;)
    En wat een schattige haaksels maak je toch!
    Groetjes, Anouska

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die LPS vind ik ook errug leuk, het vouwen lukt ook prima, maar dan de kantjes "induwen" dat lukt me niet. maar ik kan wel genieten van de blogs erover :-)
    Leuke schattige haaksels maak je ook.
    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen