Pagina's

vrijdag 22 juli 2011

afwerk-week

Maandag werd kip Betty afgewerkt.
Dinsdag maakte ik een telefoonhoes (nog geen foto want moet nog een mooie applicatie bedenken).
Dinsdag maakte ik tevens dit "Bubble legged monster"
Met piepertje. 
Dit patroontje staat nu op Het haakkransje. Dit is een hyve waarin iedereen samen tegelijkertijd aan eenzelfde projectje kan werken. Een virtueel haakkransje dus. Om de zoveel tijd wordt er een neiuw patroontje gekozen. Deze keer is het dus dit lieve monstertje. Vorig project waren beertjes. Hier heb ik er ook ééntje van gemaakt (vergeten posten).


Woensdag heb ik de slofjes afgewerkt. (lees gewoon knipperkes erop genaaid zodat de sloffen dichtkunnen)
Hiervoor heb ik wol vervilt in de wasmachine. Het enige nadeel is dus dat bij het vervilten de wol zo een 30% krimpt en het dus moeilijk in te schatten is hoe groot je sloffen moet maken. En ondanks drie proefmodellen in verschillend groottes, met verschillende diktes wol en haaknaalden, heb ik ze dus toch nét te klein gemaakt voor Ella :-p Jammer! Want ze zijn best lief.

Woensdag heb ik ook verder gehaakt aan een tweede muziekschaapje (en gisteren tijdens de autorit van en naar Maastricht verder gedaan), dus deze moet nu nog alleen in elkaar gezet worden.

Ja, mijn energie is terug. Mijn hoofd bruist weer van ideëen. Dat  valt te zien aan mijn huishouden gelijk, oeps, hahaha. Wat een lichaam toch mee- en tegen kan werken.
Ella heeft haar eerste tandje en is niet zo lekker jammer genoeg. Alleen begin ik te geloven dat het toch meer komt omdat we toevalligerwijze ook van medicatie tegen reflux waren overgestapt. Een dikke twee weken terug at ze plots hele porties groentepap en fruitpap na eens een paar dagen gaviscon te hebben gegeven (normaal eet ze geen groentepap en 1/4de fruitpap onder luid gekrijs) en na wisselen van medicatie anderhalve week terug (omeprazole) eet ze weer niks. Letterlijk drie dagen niks buiten af en toe een slok melk onder gekrijs. Arme meid toch.... En ik keek het nog wel aan omdat ik dacht dat ze gewoon ziek was van haar tandjes. De gaviscon is weer uit de kast gehaald en voila... de fruitpap gaat er alweer in. Gelukkig. Hopelijk voelt ze zich dan gauw weer wat beter.

3 opmerkingen:

  1. wat een lieve slofjes,jammer dat ze niet passen,en wat tob je nog met haar he,nou hopen dat de gaviscon blijft helpen,hoe gaat het verder met haar?

    gr yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat monstertje is schattig, zag hem inderdaad ook voorbij komen....
    Misschien leuk om in de vakantie te haken...
    De vakantie is hier nu begonnen vanaf 12 uur....
    Nou ja, voor de kinderen dan....
    Dat we met het hele gezin vrij zijn duurt nog even....

    Hmmm, tandjes krijgen kan best heel vervelend zijn en kinderen kunnen er best sterk op reageren....

    Die slofjes zijn leuk....
    jammer dat ze niet passen...
    Misschien kun je ze bewaren voor een pop?

    Groetjes van Ivonne.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke haaksels zeg, erg mooi gemaakt weer =D
    Hopelijk voelt Ella zich snel wat beter, lijkt me nog een heel gedoe zo met die reflux en alles, sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen