Pagina's

vrijdag 1 juli 2011

Pixie-hat

Vicarno's mama kan goed handwerken. Ze kan ook goed haken. En ze heeft een hoofd vol ideëen waar dan leuke patronen uit ontstaan. Nu droomt ze van een hele elfen-collectie. Voor de herfst en winter alvast. Dit mutsje kwam alvast uit haar haaknaald rollen en ik mocht haar pasgeschreven patroontje eens uittesten. 
Dinsdag (40 graden als ik mijn voordeur uitstapte), begon ik aan de wintermuts. Nog geen twee uur later was hij af. Wat een handig patroontje zeg! Ik moest langer wachten tot Ella wakker werd van haar middagdutje om hem eindelijk te kunnen passen. En hij was perfect. Kindlief in haar ondergoed met muts op gekiekt. Hehe.

En nu... heb ik een haakdip. Alles wat ik wou haken, heb ik gehaakt. Alles wat ik nog zou moeten haken, heb ik geen zin in. Alles wat ik wil haken, bestaat geen patroon voor (en ik heb de fut niet om er zelf aan te beginnen voor de moment). Ik zou ook opnieuw materiaal moeten bestellen.... Pff.
Triest zenne! Hahaha :-p

Enfin, de zomervakantie is hier vandaag begonnen en dat betekent dat buurmeisje hier praktisch alle dagen over de vloer komt. En niks leuker dan een toffe twaalfjarige om lekker mee spelletjes te spelen en te knutselen. Dus ik hou me wel bezig creatief dan. Vandaag hebben we zout gekleurd met stoepkrijt en zo glaasjes gevuld. Kreeg ik heel lief van haar, haar gevuld wijnglas cadeau... Hahaha, ik die niet hou van rommel, heb nu mooi uitzicht op twee van die glaasjes op mijn schoorsteenmantel. Want ja, zo een lief cadeau moet je toch uitstallen :-p

En toen hebben we (of voornamelijk manlief) de campingcar opgezet in de tuin. Compleet met luifel, campingtafeltje en uitklapstoeltjes. Het avondeten hebben we lekker buiten opgegeten. Ella heerlijk op het speelkleed voor de tent. Glaasje pastis erbij. Net echt ;-)
Was het nu maar echt vakantie (geeuw). Energie, waar ben je zo plots gebleven?

Het was echt een superrare week. Maandag zo heet, lekker stadsparken en terrassen in Leuven. Dinsdag mutsdag en uitrustdag voor Ella. Dinsdag en woensdag lijken nu wel een roes met alle gebeurtenissen. Woensdag die zo grijs begon en zo prachtig opklaarde. Een dag om nooit te vergeten. Donderdag en vandaag veel afleiding met buurmeisje. En nu stilletjesaan weer opgestart raken :-)


5 opmerkingen:

  1. leuke muts.

    bedankt voor je reactie,ppfff jij blijft ook maar tobben met haar.wat een gedoe met die testen die ze krijgt,en elke keer weer uit proberen.
    he maar huilt ze ook nog veel?of heeft ze alleen dat exzeem?misschien moet jij anders ook met haar naar de osteopaat,misschien heeft ze helemaal geen koemelkallergie,of een andere allergie,en aan reflux kunnen ze ook wat aan doen.

    ga je ook nog op vakantie?
    hier moeten we nog 3 weken naar school en over 5 weken gaan we naar oosternijk.

    fijn weekend
    gr yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldig leuke muts :) en dito fotomodelletje ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. maar een osteopaat kan ook daar wat aan doen,zal je het niet eens proberen??

    gr yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi!
    Geen zin in het haken van een katoenen sjaaltje of een omslagdoek? Mijn verslaving momenteel.

    BeantwoordenVerwijderen