Pagina's

donderdag 11 augustus 2011

Haken op donderdag - Granny square deken

De eerste keer dat ik meedoe met "Haken Op Donderdag" naar initiatief van Bees and Appletrees.
En natuurlijk dat ik deze week niks heb klaargespeeld... Dat begint goed XD

Daarom snel eentje uit de oude doos. Mijn granny square deken!! Eén van mijn eerste haakprojectjes. Toen had ik zelfs nog nooit van het woord "amigurumi" gehoord en dacht dat je met haken alleen kussenslopen, bedspreien en mutsen kon maken.
Op de boekenbeurs in Haasrode, had ik dit boekje gekocht: "Haken voor coole meiden" van Nicky Trench.
En ik zag alles groots, dus begon gelijk aan een heus deken. Met dat dekenben ik overigens een jaar bezig geweest waarna ik ook een jaar niet meer gehaakt heb :-p Dat wil wel wat zeggen voor een verslaafde als ik. Ik hou dus niet van heel vaak hetzelfde te moeten haken (en dat heb je nu eenmaal met een deken dat bestaat uit squares) en nog belangrijker: Ik hou niet van afwerken. En tjemig, wat waren dat veeeel draadjes om weg te werken.
Maar hier is hij dus:
Gehaakt met heerlijk zachte, dikke wol uit de Wibra en een haaknaaldje 8.

En nu zal ik maar eerlijk bekennen dat dat deken na het maken in de kast is beland en er niet meer is uitgekomen buiten nu om snel even een foto te maken. Zonde van al dat werk XD

Maar waarom ik net het deken koos om vandaag te tonen? Eigenlijk gewoon omdat ik alweer een week bezig ben met granny squares. En ik haak dat niet graag, dus dat gaat niet vooruit. Vandaar dat het nog niet af is en ik dus niks anders te posten heb vandaag. Maar het was een projectje dat ik al heel lang wou proberen, dus toch maar een keer aan begonnen. En hopelijk zien jullie volgende week het resultaat, want tot nu toe, ziet het er zo uit:



Nog wat werk aan de winkel dus.

Nog heel veel haakplezier allemaal en een fijne donderdag gewenst! Groetjes!

3 opmerkingen:

  1. ziet er mooi uit
    ik haak meestal een aantal vierkantjes (10 of zo) en stop dan de draadjes in en naai ze dan aan elkaar ... en daarna haak ik weer 10 vierkantjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt zonde om zo'n mooi deken in de kast te laten liggen! Ik kan je ergens snappen se: ik haak ook supergraag, en begin vaak aan gigantische projecten, die ik dan half afwerk omdat ik ook een hekel heb aan het afwerken :-)
    En omdat ik veel te ongeduldig ben, begin ik dan maar weer aan een nieuw project ...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kwam je tegen bij knutsel-mam en dacht laat ik je blog maar eens bezoeken, dus gelijk maar op volgen geklint.
    Je granny ziet er leuk uit. De draadjes zijn altijd vreselijk, ik probeer het vaak gelijk te doen. maar dat lukt niet altijd. Granny's haken vind ik wel leuk, maar waneer het te eentonig wordt leg ik het naast me neer.

    prettig weekend - Petra

    BeantwoordenVerwijderen