Pagina's

donderdag 1 september 2011

Haken op Donderdag

Poppemie is voor het moment de grote favoriet van mijn dochter. Hoe een kind van tien maanden toch al een voorkeur kan hebben voor bepaald speelgoed is bizar. Poppemie is een pop van haar oma en die lag nog in het huis van haar overgrootmoeder. Aka het huis waar wij nu met ons gezonnetje wonen. Dat heeft zijn voordelen (anders hadden we nooit zo een leuk huisje met zo een gigantische tuin kunnen veroorloven). Dat heeft ook zijn nadelen (alles is kapot/gaat kapot/of moet vervangen worden en alle originele meubels en spullen stonden er nog). En poppemie is een aantal keren verplaatst geweest tot ze in het "bakhuis" balandde waar de bedoeling was om een keer al die oude poppen weg te doen. Zonde misschien, maar ik verdrink in de oude spulletjes en wil toch een keer "mijn" thuis maken van dit huis.
Maar op een mooie augustusdag (die is er heus een keertje geweest XD), zat ik onkruid te wieden in de tuin. Ella was lekker op het terras aan het spelen. Nuja, lekker... Ze werd het beu en ik was nog lang niet klaar. Toen ik de spade ging halen in het bakhuis, zag ik de doos met oude poppen. Dus eventjes zoeken of er een "zachte" tussenzat waar niks aan kapot kon en dat bleek er maar ééntje te zijn. Poppemie snel bij Ella gegooid en ik kon weer werken. Twee uur aan een stuk. Want Ella had had een nieuwe lieveling.

Poppemie is een beetje eng. Ze mist een oog. En nu Ella zo van die pop blijkt te houden, wil ik hem niet meer wegdoen. Ik vraag me af of ik hem ergens kan laten maken, en hoeveel dat zou kosten.
Poppemie haar kleedje zag zwart en dat moest wit zijn. En het was kapot. Maar DAAR kan ik wel wat aan doen!
Dus voila... Poppemie in een nieuw kleedje! Ik heb me bij dezelfde stijl gehouden, staat wel zo mooi bij een oude pop ;-)



Voor de metamorfose



















En nu met nieuwe kleertjes:
 Een onderbroek, want dat staat wel zo netjes onder een jurkje.

En het kleedje. Nog zomers geel, want het was vakantie ten slotte.






























En toen kwam mijn moeder binnen en die zei "Oh Markske!!!!!! Waar hebt ge die nog gevonden!" Dus nu mag ik opnieuw beginnen aan een matrozenpakje...





4 opmerkingen:

  1. Heb je leuk aangekleed! Ondanks het oogje, tóch een leuk speelkameraadje...
    Groetjes Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha Prachtig! Vooral die reactie van je moeder!

    Liefs, Melanie
    ma-de-by-me.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nooit weggooien.. Ik had vroeger zo'n zelfde pop. een bruine.
    Mijn moeder heeft hem toen weggegooid in een tijd dat ik niet meer met poppen speelde. Ze zal ook diezelfde gedachte hebben gehad. weg met die troep. want ook mijn moriaantje (ja het was een zwarte pop) was kapot. Jammer maar helaas.
    Toen ik in verwachting was kocht ik een pop voor mijn dochter (ook een zwarte) in de hoop...
    Maar er werd niet mee gespeeld. ;-)

    Leuk verhaal heb je geschreven en dit blijft zo waardevol als je er later aan terugdenkt wanneer je de pop weer van zolder haalt.

    BeantwoordenVerwijderen