Pagina's

dinsdag 25 oktober 2011

Eerste verjaardag!!!

Mijn dochter werd één jaar! Alweer een dikke week geleden ondertussen, maar ik moest nog aan de foto's raken... De hele twee weken ervoor was ik al helemaal emotioneel.. Ik had een "baby's eerste jaar boekje"gekocht en had deze de week ervoor ingevuld. De voedingsuren van de eerste dagen (ze dronk goed, linkerborst, om 3uur15 en had een kakluier) kwamen boven, mijn blad waarop ik alle eerste keren had opgeschreven (en goed dat ik dat had gedaan want ik was alles vergeten), ... En met de nieuwe uk in mijn buik, kon ik me plots weer helemaal voorstellen hoe alles gaat zijn over een dik half jaar. Stond ik er voor het eerst echt bij stil dat er toch echt een tweede kleintje aankomt.
En alsof Ella doorhad dat de belangrijke datum eraan kwam, gaf ze eens goed gas! Negen dagen voor haar verjaardag begon ze 's ochtends te kruipen. Echt kruipen, het hele huis door in vol tempo. 's Avonds trok ze zich voor het eerst echt recht en vanaf toen trekt ze zich overal aan op en zet ze zo schuifelend haar eerste stapjes. En in die twee weken voor haar verjaardag begon ze plots te eten. Niet gewoon de drie happen groentenpap 's middags en de 4 happen fruitpap in de namiddag. Maar 's ochtends een boterham met confituur, 's middags een boterham en stukjes fruit en 's avonds een aardappel en een stukje groenten en vlees om lekker op te knabbelen. Twee dagen voor haar verjaardag komt haar eerste boventandje erdoor. En de dag na haar verjaardag kocht ik een drinkbeker met rietje waardoor ze nu ook helemaal zelf drinkt en doorheen de dag zelf haar water en fruitsap gaat halen als ze dorst heeft. Voor het eerst dat ze niet meer leeft op drie flessen melk per dag. En zo zat ik op haar één jaar plots met een peuter in plaats van een baby... Wat een mijlpalen zijn er weer gezet. Wat heb ik ervan genoten...

Ella haar verjaardag was prachtig (zoals ik al had verteld). Het hele huis hadden we versierd, we hadden gebakken en allerlei lekkers voorzien. Vrienden en familie kwamen de speciale dag met haar vieren. En ik heb zo genoten van dit alles.... Om Ella zo vrolijk te zien, om haar helemaal te verwennen en om stilaan te beseffen dat we nu al een jaar mama en papa zijn.


Ella is gigantisch verwend! Een hele zandbak vol cadeautjes stond er nadat alle gasten gearriveerd waren... Ik was best wel beschaamd eigenlijk, maar de kleine meid vindt het natuurlijk niet erg ;-)

 Alles uitpakken en lekker spelen. Ook haar neefje die drie weken eerder verjaarde, deed gezellig mee!



En voor de gelegenheid had ik zelf voor Ella gebakken zodat ik haar wat koemelk-vrij kon geven om lekker mee te kliederen!
Drie pogingen waren er nodig om een goed recept te vinden. Bij poging 1 zakten de cupcakes in. Bij poging 2 kwam de bodem omhoog. En poging drie was net goed! Voor het eerst heb ik ook eens gewerkt met suiker- en marsepijnpasta. Dat was verbazingwekkend makkelijk en gelijk zo een vrolijk resultaat! Voor herhaling vatbaar dus. Alleen deed uk twee in mijn buik wat moeilijk, dus na een paar cupcakes versierd te hebben, wou mijn maag niet meer mee en ben ik maar gestopt.
Dit zijn ze geworden:

En de kleine meid heeft er niet eens mee gekliederd! Ze vond het zo lekker dat die in ene opging zonder morsen!

En voor de rest van de gasten was er nog veel ander lekker ook ;-)


Het was echt een prachtige dag. Ik heb hier zelfs meer van genoten dan van onze eigen verjaardagen of zelfs onze trouw... Wat fijn om zo een feestje voor je eigen kind te kunnen geven  :-)





10 opmerkingen:

  1. Van harte gefeliciteerd met je kleine meid!!!
    Wat ziet het er allemaal gezellig uit!

    Groetjes Tamara.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog van harte met jullie kleine meisje, en ja, zo'n eerste verjaardag is best heel bijzonder.
    Groetjes, Truus

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nog gefeliciteerd! De eerste verjaardag is inderdaad altijd heel bijzonder! En wat is ze lekker verwend! Die taartjes heb je ook heel leuk gemaakt.. Leuk, dat er nog een kleintje op komst is!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het zag er hartstikke leuk uit. Wat goed dat Ella zo een vorderingen maakt ! Ze wordt helemaal groot ! Leuk vooruitzicht voor als het tweede kindje komt... Ik kan me voorstellen dat het minder zwaar is met een baby en een peuter dan met twee baby's... ze kan al veel zelf en dat zal de komende maanden niet anders dan vooruitgaan.

    Ik kan zelf al niet wachten om mama te worden , en dan ook na een jaar de verjaardag te vieren ! Maar ik denk voor nu, dat we gewoon nog moeten genieten van ons tweetjes. Want voor je het weet heb je je handen weer vol !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vond de 1 jaar een mijlpaal-nog gefeliciteerd Heel bijzonder-geniet ervan. Want ze groeien ZO snel. Voor je het weet buldert het huis met een puber-xxx-Sil.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het ziet er echt super vrolijk en leuk uit met die cupcakes! Is zij even lekker verwend zeg!

    Dat ze maar lekker zo blijft verder doen, ook met de tweede uk erbij. Want sommige peuters kunnen ook niets meer als er plots een tweede bijkomt (ik zelfs als kleuter :P haha!)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat super zeg en heerlijk dat je genoten hebt en wat een leuke dingen heeft ze gekregen, ik zie ook een bakfietsje die heeft othniël ook gekregen leuk is die he?
    en wat zien die taartje er leuk en lekker uit goed zeg dat je ze zelf hebt gemaakt en wat fijn dat ze zo goed voor uit gaat en dat ze goed gaat eten, fijn geniet er van.(hier zijn het weer zware nachten helaas en waar komt het van???is een grote vraag)

    gr yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ahwww gefeliciteerd, dubbel gefeliciteerd! Een tweede! Spannnend, ja wat kan dat apart zijn, terugdenken aan dezelfde periode maar dan eerder. Als ik nu kijk naar de foto's van kabouter van een week oud, of mijzelf met buik, duizelt het me ook van emoties. Hoe bijzonder.. Prachtige cupcakes trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hartelijk gefeliciteerd!
    Een mijlpaal maar ook veel om aan terug te denken he?!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nogmaals proficiat! Wat ziet dat er uit als een gezellig 1e feestje voor Ella! Zelf ben ik ook al volop bezig om wat leuks te bedenken voor Ruben, maar ik heb nog een paar weken de tijd gelukkig ;-)

    BeantwoordenVerwijderen