Pagina's

vrijdag 14 oktober 2011

Haken op Do... Ummm Vrijdag: Sjaal

Het heeft veel nodig om mij van de amigurumi's af te krijgen. Maar de "broomstick lace" oftewel het bezemsteelhaken was iets wat mij enorm intrigeerde iedere keer wanneer ik het voorbij zag komen in blogland. Het stond al lang op het programma. De dikke breinaalden waren gekocht (zag het niet zitten om het met een echte bezemsteel te proberen). Ik moest alleen nog op zoek naar een geschikt wolletje en tijd en zin om eraan te beginnen. Het wolletje is niet helemaal geworden wat ik wou (maar ja, als de wolwinkel dicht is, moet je het met de Veritas stellen). De wol zelf vind ik helemaal super, maar had graag een bolletje in verschillende kleuren gehad. Maar kom, 'k ben toch tevreden van het heerlijke knuffel-fluffel geval.



Het wordt een lekker warme, zachte en heerlijk lange sjaal. Ooit.
Ik vind de steek heel leuk om uit te proberen. Niet gewoon omdat het voor mij eens wat anders is, maar ook omdat het zo slim en simpel in elkaar steekt. Je haaksteken wegzetten op een breinaald: slim! Je kan dus verder breien of verder haken als je de steken weer ophaalt. Een nieuwe wereld gaat open! Hoewel er nu weer veel te veel ideëen in mijn hoofd springen, ga ik het toch maar even bij deze simpele sjaal houden. Ondertussen is het fijn om nog eens te genieten van een simpel werkje waarbij je geen patroon in het oog moet houden en dat niet per se af moet tegen een bepaalde tijd. Heerlijk ontspannen verder werken af en toe bij een kopje thee dus.


Iedereen alvast een fijn weekend gewenst! Wij gaan vieren want zondag verjaart onze spruit!

1 opmerking:

  1. heee die is leuk,dat word vast een leuke en een heerlijke sjaal.
    en een hele fijne zondag en gefeliciteerd vast,maak er een leuke dag van.

    gr yvonne

    BeantwoordenVerwijderen