Pagina's

zondag 27 november 2011

"Slabbetjes for Life"


Zo een tweetal weken terug zei iemand tijdens de koffiepauze bij de avondles snit en naad: "Zullen we eens een nacht door stikken?" Waarop het enthousiaste antwoord van de groep gek genoeg volmondig "Ja tof!" was. Vijf minuten later was het plan er om een nacht door te doen voor de Music for Life actie dit jaar. Wat we dan zouden maken? Slabbetjes!!!! Nog vijf minuten later was de directeur op de hoogte gebracht die ook geweldig enthousiast was. En toen kon het plannen beginnen...

De datum werd vastgelegd, sponsers voor stoffen gezocht, posters gedrukt, prijs vastgelegd, vanalles geregeld en... Twee weken later was het al zo ver!
Afgelopen vrijdag, van 25 op 26 november, hielden we een naai-marathon van 19 uur tot 7u30. En jongens, wat was da plezant!
De gevreesde en verwachtte moeheid, kwam zelfs niet opdagen omdat we ons gewoon rot amuseerden! Zoveel enthousiasme, zoveel sympathisanten, sponsers, ... 't Was echt geweldig!

 Tegen de ochtend was er geen plaats meer aan het plafond om nog al onze slabben op te hangen.

We hadden op voorhand besloten er geen bandwerk van te maken, dus iedereen maakte gewoon van begin tot einde eigen creaties. Wat heel unieke, mooie (en leerrijke voor een beginneling als mij) stukjes opleverde.
Pers, sympathisanten, bezoek met fritten en zelfgemaakte taarten, een nachtelijke dj-set, Zwarte Piet die om vijf uur nog strooigoed kwam uitdelen, .... En als afsluiter spek en eieren bij de broeders ;-) Geen moment verveling of een lege buik gehad dus...
De nacht zelf zijn er meer dan 80 slabben gemaakt. Maar we hebben de smaak te pakken en er zijn er nog in de maak. Ook proberen alle andere leerlingen in dag- en avondonderwijs ook minstens één slab te maken. Dus het aantal loopt flink op. En nog kunnen we de vraag niet bijhouden.
En nu het doel... aan het glazen huis in Antwerpen een mooie enveloppe af kunnen geven.. We gaan er voor! 1000 euro moeten we redden! Zou dat niet prachtig zijn? Dat is medicatie voor 125 zieke kinderen.

Nu even mijn creaties die nog niet gelijk verkocht waren die nacht.
 Ik ben best trots op mijn eerste naaiwerkjes moet ik zeggen, ik heb ook superveel geleerd.




































Je snapt dat het haken even aan de kant is geschoven, hahaha. (Al heb ik nog vijf knuffels te showen ondertussen)
Ik hou jullie in elk geval op de hoogte van het verder verloop en de afloop. Ik vind het zelf spannend, ik hoop toch dat we een mooie duit in het zakje kunnen doen.

5 opmerkingen:

  1. Wat een goed idee! En je hebt leuke slabbetjes gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wauw , lien wat een leuke nacht zo en wat een leuke slabbertjes,echt heel erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wauw! Wat een super leuke actie!! Goed hoor en het resultaat mag er ook zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooh wat zijn die bavettekes mooi! Had ik kleine hummels dan kocht ik er meteen drie. Het is dat ik er nu geen blijf mee weet... :(

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een tof initiatief! Je hebt leuke bavetjes gemaakt, heel mooi afgewerkt!

    BeantwoordenVerwijderen