Pagina's

vrijdag 3 februari 2012

Een nieuw naaimachientje!

Jajaja, ik ben zo blij! Afgelopen zaterdag ben ik een naaimachine gaan kopen. Een Janome. En ohohoh wat ben ik er blij mee!!!!! Een prachtig sterk en stil ronkend motortje, alle voeten die ik me nu kan bedenken die handig zijn, poepiesimpel in gebruik, en gewoonweg zoooooooooooooooooooo tof! Ja, ik ben blij!!!!

Eénmaal thuis moest ik natuurlijk gelijk even alle standjes en voeten uittesten. Vandaar deze slab:



En toen kwam ik op internet op de blog van Kris deze tutorial tegen van een leuk verzorgingsmatje voor onderweg. Dus die moest uitgeprobeerd. Gelijk eens een sierrandje geprobeerd. En een gewatteerde applicatie bij het hoofdje. Leuk om allerlei technieken op uit te proberen. En zo leer ik iedere keer wat bij :-)



En vervolgens kreeg ik gisteren eindelijk mijn boek van Lotta Jansdotter binnen (Simpel sewing for baby's). Ik had hem drie weken terug besteld, maar TNT weet systematisch ons huis niet te vinden. Dus natuurlijk kwam die niet aan. Bestelling maar afgezegd en opnieuw geprobeerd om hem dan op manlief zijn werk afgeleverd te krijgen eh voila! Twee dagen later in mijn bezit!!!! Dus tijdens het avondeten zat ik al stiekem te piepen... En na het avondeten was plots mijn vat al af... Maar ik moest toch iets proberen, dus vandaar dit simpel voedingskussen (wel met ne rits erin, want ik zie mezelf ni iedere keer de naad losmaken als ik het wil wassen). Ik zie onze volgende spruit er al in hangen :-)


En de ideeën zijn jammer genoeg nog lang niet op (de voorraad stof en andere materialen jammer genoeg wel....). Mijn volgende project is deze imitatie-lodger. Alleen ben ik me als beginneling nog even aan het bezinnen over de stoffen die ik zal gebruiken. Ik kan niet kiezen tussen twee lagen dunne ademende katoen met een laag wattine tussen, of de buitenkant katoen en de binnenkant fleece (of een ander zacht en ademend babystofke dat ik nog zou moeten bestellen en waarvan ik eventueel schrik heb voor de rek tegenover de katoenlaag). En het grootste probleem... Ik snap da sierrandje niet :-p (Ik heb nog nooit ne biais of andere rand geprobeerd en weet ook niet of dat randje ne "rekstof" moet/mag/niet mag zijn). Dus ben aan het twijfelen of ik gewoon zou beginnen met de materialen die ik heb, of mij een week zal inhouden tot ik in de avondles raad kan vragen... Ik vrees dat ik me niet kan inhouden. We zullen zien!!! Tips zijn altijd welkom!
Dank je om te kijken, en als het weer een tijd stil is op de blog... Ik zit dus achter mijn naaimachine ipv mijn computerscherm :-)

3 opmerkingen:

  1. wauw wat knap zeg, echt super gedaan, en wat een leuke stofjes allemaal, ga zo door zou ik zeggen, veel succes met je volgende project

    gr yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Lien, wat leuk dat je me volgt! Jouw blog is ook geweldig leuk, wat een leuke dingen maak je! Ik ga je zeker volgen! Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo'n Janome is een verademing hè! Die van mij buldert mechanisch ( een vd Aldi) Maar toen ik achter de Janome van mijn moeder mocht zitten...fluisterend deed hij zijn werk.. Ik ben druk aan het sparen.. Leuke stofjes ook!!!! X

    BeantwoordenVerwijderen