Pagina's

maandag 6 februari 2012

Imitatie-lodger

Om eerlijk te zijn, wist ik tot vorige week niet eens wat een lodger was. Bij Gentgemaakt was ik al eens het liefste inwikkeldekentje ooit tegengekomen. Maar ik snapte niet veel van het patroon en had hem dus opgeslagen "voor later." En van de week ging het plots over loggers in de avondles. Het is dus een inwikkeldekentje dat je mee kan vastmaken in de maxi-cosi. Nu moet ik eerlijk zeggen dat bij Ella de maxi-cosi zelden gebruikt is aangezien de draagmand van de koets in onze auto kon vastgeklikt worden. Handig. Maar een kleine bedenking later had ik al door dat een kinderstoel van Ella plus een draagmand niet naast elkaar passen op de achterbank. Die maxi-cosi zal binnenkort dus nog wel eens vaak kunnen dienen. En dan is een lodger misschien wel interessant. Even googelen en ik had gelijk het patroon mét uitleg te pakken. En rara... hetzelfde   superlieve patroontje als wat ik bij Gentgemaakt had gezien.
Toen kon ik me natuurlijk niet inhouden. Eerst een hele dag mijn kop gebroken over welke stof ik zou gebruiken. Fleece, maar dat is zo synthetisch, en anders moest ik speciale dure gaan bestellen waar ik op moest wachten. Katoen langs de buitenkant? En vanbinnen dan als ik niks mals en wollig heb? Ook katoen? Maar met malse voering dan? Enfin, vooral doordat ik niet kon wachten om te beginnen, heb ik dus gekozen voor leuke dunne katoenen ikea-stof met een laag malse voering ertussen. Een paar avondjes bezig geweest (was op zich heel snel af, als Ella me had laten doorwerken, hahaha), maar hij is af! En oh wat ben ik blij ermee!!!!! Een superlief wikkeldekentje, dat uitgevouwen als speelkleed kan dienen. Afmeting is 1m².

Hier een snel fotootje van het resultaat. Jammergenoeg moet het model nog geboren worden ;-)
Best schattig, nee? Wie zelf aan de slag wil, kan hier klikken. Leuk projectje om je helemaal creatief op uit te leven!

3 opmerkingen:

  1. Ik vind 'm alvast super geslaagd !
    Ik vroeg me wel nog 1 ding af... zitten er dan uitsparingen in dat je het harnasje van de maxi-cosi nog steeds kunt gebruiken ? Misschien een fotootje als de lodger opengevouwen is ? dan zien we gelijk het complete plaatje !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. super lien, echt heel erg lief, kun je je al voor stellen dat er zo,n klein popje in ligt???

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Daar ga je veel geniet van hebben!
    Fleece is wel een recyclageproduct.
    En zacht, en warm en gezellig om in te slapen...
    Moest je plots zin krijgen in nog eentje :-)

    BeantwoordenVerwijderen