Pagina's

maandag 20 februari 2012

Peuterjurkje - de kladversie


Gisteren ben ik voor het eerst naar het Stoffenspektakel geweest. Amai, veel stof! En veel volk! Dankzij de drukte heb ik me goed kunnen inhouden met inslaan (beetje te lui om overal aan te schuiven). Ik had toch niet echt grote projecten voor ogen, dus had ook niets speciefieks nodig. Maar nu weet ik dus wel dat het de moeite kan zijn! Alleen had ik gehoopt wat leuke tricot in te kunnen slaan, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik toch nog niet vond wat ik zocht. Ach ja.
In elk geval... vandaag eindelijk weer een rustig dagje thuis. En ik had vannacht zin gekregen om eens aan "kleren" te beginnen voor ons madame. Ik had niet echt zin om eindeloos het internet af te struinen op zoek naar "het perfecte patroon" in "de perfecte maat." En hoe moeilijk kan een jurkje nu eigenlijk zijn? Niet moeilijk dus... Op een half uur had ik zelf een patroon getekend. Een simpel A-lijn jurkje op de groei. En een paar uur later met de nodige peuterpauzes ertussen, zat de kladversie van de jurk al in elkaar. Geen biezekes en frullekes (mijn goei materiaal sparen voor "het echte werk" natuurlijk). Maar toch ben ik er erg tevreden van. Alleen viel hij een beetje te wijd uit naar mijn zin. Dus nog snel even wat nepen in gemaakt zodat het in plaats van een A-lijnjurk, toch wat meer waaiert. En ik ben helemaal content! Perfect patroon op maat van mijn niet al te breed ukje :-p Daar gaat ze over een paar maandjes veel plezier van hebben. Want hoewel het een kladversie was en ik er niet veel van had verwacht, ben ik er nu toch wel vrij trots op! Jurkjes? Wij kunnen dat!


Recht foto's trekken? Iets minder :-/


Proper houden? Nog minder.... 't Was spaghetti carbonara (ah ja, want na ne namiddag achter mijn machien had ik natuurlijk geen tijd meer om nog deftig te koken).

6 opmerkingen:

  1. Geweldig, wat een mooi jurkje!!! Wat een ontzettend leuk stofje!
    En hele mooie foto's! Prachtige dochter heb je!

    Dat is wat met moeders en hobby's hè...
    Geen tijd meer af en toe om nog fatsoenlijk te koken ;-)... hahaha. Heel herkenbaar!

    Groetjes Tamara.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een ontzettend lief jurkje, met een heel gaaf houtpatroontje erop!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een prachtig meisje in een prachtig jurkje, geweldig gedaan

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een super leuke stof!!! (en jurkje trouwens ook hoor!!!)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijk jurkje is dat geworden. En zo uit de losse pols zeg maar, chapeau! Je hebt werkelijk talent hoor!

    En spaghetti carbonara is ook deftig koken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk! Staat prima ;) Kan nu het "echte" werk beginnen, maar dat eerste echte werk is al klaar ;)

    BeantwoordenVerwijderen