Pagina's

zaterdag 3 maart 2012

De plooirok

Eén versie waarvan er doorheen de komende jaren waarschijnlijk nog vele meer gaan volgen. Zo simpel om te maken, en geen patroon nodig. Ik heb de uitleg van Mme. Zsazsa gevolgd en dat ging gelijk niks. Heb wel nog even het rokje bij Ella gepast vooraleer ik alles definitief vastnaaide. Ons model wou namelijk niet stilzitten toen ik haar taille wou opmeten (lees: gekrijs, gewroet en veel tranen). Ik had dus al zo een vermoeden dat de maten die ik in gedachten had, misschien niet helemaal klopten. Goed dat ik dat nog snel even heb nagekeken voor ze naar bed ging, want anders had ze nu een rok die van haar gat afviel en die tot aan haar kuiten kwam.

Maar hier is het resultaat en ik ben weer zo blij! Ik kan niet geloven dat dat gewoon werkt: zelf iets maken...


Mijn meisje met haar "Zsazsa Zilet" en "Zsazsa plooirok." 

En hier nog even de rok zoals hij gisterenavond vanonder mijn naaimachine rolde.
 Ik wou hem eigenlijk nog iets korter, maar zoals ge ziet was zelfs de kleinste rits die ik kon vinden, nog te groot dan! Hij loopt helemaal door tot de rand vanonder, hahaha. We moeten ons in elk geval geen zorgen maken dat haar poep te dik wordt nu :-p


En wat nu? Ik heb gelijk na de testjurk van vorige week een fris lentejurkje voor Ella in elkaar gezet. Had alleen geen knopen, dus had er nog geen foto's van gemaakt. Maar vandaag zijn die erop gezet, dus kan morgen ook eens foto's nemen. 
En nog leuk nieuws... Ik ben achterachtertante geworden! (Mijn familie is klein, dus hoeverweg ook, ik ben heel erg blij en supertrots om mijn achternicht en haar vriend!) Kleine Linne, welkom in deze wereld!
Binnenkort dus waarschijnlijk foto's van een kraamcadeautje voor deze lieve meid!!!

2 opmerkingen:

  1. wat een prachtig rokje, en wat een prachtige foto met de wieg,echt een hele mooie wieg lien.en gefeliciteerd met je achterachternichtje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja proficiat voor het nieuwe familie lid ! Ik vind het rokje enig ! En mooi gefotografeerd zeg ! Ik krijg het er helemaal warm van ! Ella is een echt foto-modelletje !

    BeantwoordenVerwijderen