Pagina's

maandag 5 maart 2012

Nestdrang-madness

Hormonen! Ik heb er teveel! Of zijn er andere redenen om om half drie 's nachts achter een computer te zitten nadat je een hele kamer(waarvan ik vind dat die niet tot mijn territorium hoort, nl. bureau van mijn man) hebt opgeruimd.
Ik kan er niet van slapen. Van kwaaltjes, van waslijsten vol klusjes en van hoopvol wachten tot iedere keer een volgend weekend waarin ik zou kunnen rusten en er miraculeus een fee mijn huishouden komt doen, voor Ella komt zorgen en de klussen die al weken, maanden en zelfs jaren moeten gebeuren, eindelijk afgewerkt worden. Noem het gerust nestdrang. Een aandoening waarvan ik vanaf één week zwanger tot het eind last heb.
Maar ik word er gek van. Alles netjes en afgewerkt willen hebben met die snel kortende weken, maar niet eens je huishouden rond krijgen.... En dan slaap ik daar niet van. En dan ben ik moe. En dan krijg ik harde buiken en nog meer bekkenpijn waardoor ik nog meer moet laten vallen. En de lijst bijgevolg nog langer wordt.
't Is goed dat ik na die bevalling dit alles al weer heel snel vergeten ga zijn... Maar tot het zover is, even een hopeloze klaagschreeuw naar de kabouterkes toe... Ge weet maar nooit dat ze het horen...


Mijn korte lijst, voor wie geïnteresseerd is (en dan laat ik het normale huishouden erbuiten):

-Vloer schuren (een klus die ik écht niet meer kan en met gewoon dweilen is het toch niet meer grondig genoeg. Ella heeft iedere keer zwarte knieën na een half uur met een propere broek, ondanks dat er net gedweild is).
- Garage opruimen. Gaat manlief al drie jaar doen en doorheen de jaren ben ik verscheidene pogingen begonnen maar moet ik opgeven wanneer ik bij zijn eindeloze schroeven, en gereedschap kom die ik gewoon niet kan uitsorteren wegens te weinig kennis. De garage is mijn wasplaats en verlenging van mijn keuken, dus als manlief deze helemaal volstouwt, raak ik mijn eigen gerief niet meer kwijt.
- Lampen ophangen boven. Met de kerst hebben we eindelijk de lampen beneden opgehangen. Maar als ik in heel mijn nestdrang plots doorheb dat wij al zeven jaar gewoon lampebolletjes hebben hangen en de lampen wel gekocht zijn, word ik triest.
- Twee konijnen in bad doen. 'k heb twee albino-pipoos die iedere keer doorheen de modder in de regen huppen en bijgevolg bruin ipv wit zien. Bijpunt is dus het "uitspuiten van de rennen" wat normaal wekelijks gebeurt, maar manlief een maand terug van mij heeft overgenomen, maar wel nog nooit gedaan heeft...
-Terras schuren. Onze kippen die gewoon vrij rondliepen zitten nu tenminste weer bijna allemaal netjes in een ren. Dus eindelijk is het geen onbegonnen zak meer om mijn terras eens proper te krijgen. Waardoor ik binnen in huis ook vele minder vuil zou krijgen.
- Ramen wassen. Tja, één keer in de zoveel tijd moet dat ook eens gebeuren.
-Plinten verven. Heel de benedenverdieping is geverfd. Buiten de plinten.
- Keukenkastdeuren en -schuiven tegoei ophangen. Die zijn na het verven niet op de goede plaatsen teruggehangen, en staan bijgevolg schots en scheef. Maar ik moet er nog altijd sjablonen opzetten voor ik de keuken af kan noemen en dat gaat zo niet natuurlijk.

Awel, eigenlijk valt mijn lijst nog mee als ik da zo bekijk. Voorwa lukt ons da nooit om daar iets vanaf te schrappen? Ik ga mijn kop erover blijven breken denk ik... Hormonen, pijn en rust. Een onmogelijke combi lijkt het.

3 opmerkingen:

  1. ppffff lien dit kun jij niet meer doen hoor,als je niet voldoende rust houd dan kun je je hele leven last houden van je bekken, echt oppassen hoor,doe dit maar lekker na de bevalling, of laat je man het allemaal doen,nou heel veel succes met alles,en heel veel sterkte met de pijn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Moesten die kaboutertjes dan nog tijd over hebben...

    * Ik heb een appartementje met heel veel lichtinval , met gevolg ook héél veel ramen. Deze zouden dringend eens moeten gelapt worden. Is geleden van oktober ! Toen begon de winter en sindsdien kan ik het zelf niet meer doen...

    * Onze living zou moeten behangen worden , want eigenlijk , het trekt helemaal op niets niet meer. Tevens zou onze slaapkamer een laagje verf kunnen gebruiken.

    * Onze deuren moeten ook allemaal afgeschuurd worden en voorzien worden van een laagje verf én nieuwe klinken. Dit is in de bijna 3 jaar dat we hier wonen nog niet gebeurd geweest...

    * mijn hond zou eens een stevige wandeling van meer dan een uur kunnen gebruiken. gevolgd door het bekende "Fetch" spelletje waar ze zo gek van is. Dit kan ik jammer genoeg ook niet meer doen :(

    voor de rest is alles wel gedekt hoor ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow dat is een flinke lijst zeg, haha! Zelf had ik hier rond 36 weken heel erg veel last van, het hele huis moest op zijn kop, ik wilde alles tegelijk schoon maken. Jammer dat je lichaam dan zo slecht meewerkt he :P
    Succes met de laatste loodjes, doe rustig aann, je terras etc lopen niet weg, die kunnen later ook wel geboend worden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen