Pagina's

maandag 2 april 2012

Een vreugdevolle update..

Zoals wel vaker als een diertje in mijn armen sterft, vind ik het moeilijk om afscheid te nemen. De kleine schat ligt er zo vredig bij, net alsof ze elk moment wakker kan worden. In haar bakje, lekker toegedekt, voor de verwarming... En dan moet ze de koude grond in. Ik kan het niet.
Deze namiddag ben ik met een vriendin wat gaan drinken. Eénmaal thuis gelijk gaan spieken in het weitje of het nog goed ging met iedereen. En tot mijn verbazing tel ik daar vier lammetjes... Mijn eerste gedachte was gelijk dat het kleintje toch niet dood was en iemand haar weer in de wei moet hebben gezet. Dom natuurlijk van me :-) Maar logischer is dat Miep's dochter (ze wordt over exact één week één jaar) waarvan ik niet wist dat ze zwanger was, is bevallen van haar eerste kindje. De jonge mama is trouwens een natuurtalent. En haar lieve schat doet het helemaal super en is als enig kind erg blij met de volle melkpot!
Wat is de natuur toch bijzonder.....
En waarom gebeurt alles altijd achter mijn rug :-)
Met enige moeite zijn nu alle lammen met hun moeders opgesloten met een warmtelamp voor de nacht. Want dat verhaal van vanmorgen wil ik nooit meer meemaken..

1 opmerking:

  1. hihi super zeg,wat is de natuur mooi he?maar toch nog wel heel zielig van het andere kleintje,nou let je extra goed op he?het lijkt mij zooo iets geweldigs om geitjes in je tuin te hebben,ik ben dol op geitjes.

    BeantwoordenVerwijderen