Pagina's

zondag 1 april 2012

Gezinsuitbreiding! Maar niet voor mij.

 

Mama Miep was me voor (gelukkig ook, want ze stond op ploffen en het werd echt sneu haar zo puffend te zien rondtsjokken!)
En hoewel ik wist dat het "voor elke dag was," gebeurde het toch nog onverwachts voor mij. Donderdag was de dag. Normaal was ik de hele dag thuis en zou ik 's avonds wat met vriendinnen gaan drinken. Alleen viel alles even anders dan gepland. 's Ochtends zou gezinshulp komen, maar die kwamen niet opdagen (ben superblij met de medewerkers die tot nu toe zijn geweest, maar lijk alleen logistiek problemen te hebben om ingepland te raken in hun agenda. Ze komen al zes weken helpen, en zijn tot nu toe twee keer geweest. Niet erg handig...). Was zo buiten adem fysiek dat ik toch met Ella iets moest aanvangen omdat een dag thuis onhaalbaar leek.. Dus gezellig naar het rusthuis gereden in de voormiddag. Vandaar kon ik met mijn ouders meeliften naar Leuven 's middags alwaar mijn nieuwe plan was om de laatste dingetjes voor de bevalling in huis te halen. Daarna stond een terrasje met manlief op het programma die dan Ella mee naar huis zou nemen en ik zou dan kunnen blijven plakken om verder met mijn vriendinnen af te spreken zoals gepland. Had gelukkig een klein voorgevoel en had in de voormiddag buurmeisje gesmst dat ze altijd eens bij ons geitje mocht gaan kijken als ze zich verveelde. En maar goed, want ik kwam aan in Leuven en kreeg daar een sms dat ze was gaan kijken "en dat de vier lammetjes heel schattig waren." Ik viel bijna van mijn stoel af van't verschieten!
Er waren dus klaarblijkelijk 's middags vier lammetjes geboren en ik wist niet hoe de bevalling was verlopen en hoe de kleintjes eraan toe waren. Dus gelijk alle plannen maar weer opgeborgen en recht naar huis... alwaar ik werd opgewacht door een trotse moeder en vier kerngezonde (en ieniemienie) lammetjes. Wat een wonder! Wie had dat nu gedacht! Vier schatten!!!!!!! 3 miekes en één bokje, allemaal bruin en twee met superschattige witte oortjes.
Ik had heel veel schrik dat moeder Miep niet genoeg melk zou hebben voor vier, of dat er achterblijvertjes zouden zijn die te zwak zouden zijn. Dus gelijk kunstmatige flesvoeding als back-up in huis gehaald. Maar... Dat lijkt allemaal voor niks te zijn want de kleintjes doen het helemaal geweldig! De cruciale eerste dagen lijken ze dartelend door te komen!
Mama Miep doet het helemaal super (en heeft haar oorspronkelijke slanke figuurtje alweer terug, chapeau!!!). En de kleintjes... zijn om op te vreten zo lief!!!! Wat mogen we weer genieten van onze prachtige lieve diertjes.... Proficiat mams, wat doe je dat toch goed!!!!

3 opmerkingen:

  1. Hahaha.JEEEEEEEEEEEEJ! GEfeliciflapstaart met de lammetjes! De natuur ey! Die doet z'n werk wel. En verder ga ik natuurlijk geen flauwe grapjes maken en inkoppertjes enzo met het bazinnetje als zwangere moeke :-)
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. o wat zijn ze schattig!!! En ik wist niet dat meisjes geitjes miekes heetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. zoooo lief,ik wil ook zo,n kleintje,en nu jij nog bevallen,succes en geniet van deze kleintjes

    BeantwoordenVerwijderen