Pagina's

dinsdag 12 juni 2012

En toen was het zomaar juni






Wat vliegt de tijd...
En wat is het lang geleden sinds ik mijn laatste post plaatste.
Maar je weet wat ze zeggen: Geen nieuws, goed nieuws!



 Het gaat hier super! Ik amuseer me rot met mijn peuter die alle dagen slimmer, grappiger, bijdehandter, ... wordt.
Die borstcompressen als hoedjes draagt of ze snel net als mama in haar décolloté foefelt.
Die honderduit babbelt over zus "Ava" maar niet "mama" zegt.
Die graag meehelpt met de was waardoor je de vuile stoffen luiers vanzelf in de wastrommel terugvindt.
Die tevens daar het kattenvoer classeert.
Die tijdens een dag timmeren iedereen wijzend aanstuurt over wie wat moet doen terwijl ze nauwlettend de papieren met aantekeningen bestudeert.
Die lekker handig de schroeven al aan de kop van de boormachine hangt.
Die de grote neusgaten van varken Willie ideaal vindt om stokjes in te steken.
Die haar potloden in een konijnenhok verstopt.
Die al heerlijk bruin ziet, maar waarvan de mama moet toegeven dat tegenover andere kinderen ze toch een bleekscheet blijft.
Die nooit te verlegen is om een handje te helpen met de kuis en het koken.
Die haar catchphrase "wattisda?" heeft ingeruild voor "oh kijk."
Die "oh kijk" uitspreekt als "oh kak."

 Ik geniet van mijn heerlijke baby die gewoonweg eet en slaapt en het huilen tot een minimum beperkt. Snap dat maar! Ik wist niet dat er daadwerkelijk van die voorbeeldbaby's bestonden. Zo eentje waarbij ook alle trukskes werken waar de mensen goedbedoeld maar tevergeefs bij Ella mee afkwamen.
En ze heeft geen koemelkallergie! Hieperdepiep! Maar wel reflux. Vanaf de eerste week krijgt ze al medicatie ervoor ter preventie van het ontsteken van haar slokdarm. Maar een gastroscopie vorige week liet blijken dat die toch niet voldoende aanslaat. We zitten tot nu toe al aan ons derde medicament, en jammergenoeg lijkt het nu op een week tijd wel heel snel te verergeren. Nog een paar daagjes aankijken en dan zien we wel verder naar de volgende stap. Goddank dat we nu al op voorhand weten wat we allemaal nog kunnen proberen en  waar we daarvoor moeten zijn. Maar zowiezo gaat het goed met haar. 's Nachts heeft ze maar 1 voeding vanaf dag 1. Ze heeft zelfs al een keer doorgeslapen. En ze kan getroost worden. Op haar slechte dagen moet je tot 2 uur naar haar voeding met haar rechtovereind rondlopen, maar dan is ze ook getroost. Dat vind ik niet erg om te doen. Maar voor de zekerheid toch maar kijken of we die gevolgen van reflux onder controle krijgen, want ze heeft er wel pijn van dus.





En voor de rest... Met zo een heerlijk lenteweer (ik snap nooit al dat geklaag van de mensen. de dagen dat het eens regent heb ik echt nodig om nog eens binnen mijn huishouden bij te werken), zo een rustige baby en zo een vrolijke peuter is het echt super genieten! Onze kraamtijd was heerlijk! Lekker rustig onder ons viertjes genieten in de tuin. Kippenren timmeren, naaien, leuke uitstapjes doen, alle dagen van 's ochtends tot 's avonds buiten ... En nu manlief alweer een tijd werken is, doe ik lustig zo verder met de spruiten. Fysiek voel ik me super. De moment dat die bolle buik weg was, voelde ik me herboren met energie voor tien! Wat heerlijk met zo een makkelijke baby ook. Dan kan je tenminste echt genieten van de uk en je nieuwe leventje... Wat heb ik dat bij Ella gemist en wat besef ik nu hoe hard dat kind vanaf haar geboorte heeft afgezien.

excuseer van de prachtige bikini, maar ge moet oppassen tegenwoordig..

Maar kom, alles heerlijk dus (beetje last van een roze wolk, hahaaha). En daarmee staat het ook in de tuin niet stil. Veel gewerkt, veel getimmerd en bij een nieuwe ren horen....
 Spot de twee parelhoentjes
 twee fazantenkuikentjes
 twee eendjes

een koppeltje kwartelkuikentjes















En toen kwam er een varkentje met een lange snuit, en het vertelseltje was....
(oftewel spruit 1 is wakker en spruit twee moet een voeding)

4 opmerkingen:

  1. wauw lien wat een geweldige foto,s en wat heerlijk dat het zo goed met je gaat,en dat je zo heerlijk op die roze wolk leeft,je hebt het verdient,geniet er maar lekker van.

    gr yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wow jij bent flink aan het genieten zo te lezen! Fijn joh!
    (ik moets wel een beetje gniffelen om de groene bikini)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van harte gefeliciteerd nog!!! Dat heb ik even gemist....
    Wat leuk om te lezen allemaal. Fijn, dat het zo goed gaat! En wat een genot, al die prachtige foto's! En heel leuk gedaan, die bikini ;-), hahaha.

    Groetjes Tamara.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ooh, wat ben ik blij om te horen dat het allemaal goed gaat met je!
    ik was al benieuwd wanneer we nog eens iets van je gingen horen :)
    maar ik kom met ander nieuws,
    ik heb je namelijk een award gegeven, meer info vind je op mijn blog.
    Je mag er mee doen wat je wil.

    Grtjs

    BeantwoordenVerwijderen