Pagina's

dinsdag 19 juni 2012

Kraamcadeautjes!!!

Twee van mijn beste vriendinnetjes moesten bevallen en zodanig moest er toch wat genaaid worden. De laatste weekenden wouden manlief en mijn schoonouders elk een dagje oppassen op de kinderen en daarmee heb ik twee dagen achter de naaimachine gezeten. Mijn maatje snorde nog goed en dit kwam er uit rollen. Niks nieuws, allemaal bekende patronen zodat ik bandwerkgewijs goed door kon doen want het moest wel op tijd af natuurlijk!


Voor kleine man nummer 1 omkeerbare slofjes met heerlijk zachte Nicky velours, een luiertasje met bijpassend verschoningsmatje en een slab waar ik erg op heb gezwoegd want wou hem een beetje passend bij het geboortekaartje.

Afbeelding
En voor mijn metekindje (!!!!!!!!!!!!! ja!!!!!!1)een Snuggler slaap/inbakerzakje, slofjes, een voedingskussen waar de kleine man ook heerlijk in kan liggen en een "bibkerchief" (kwijldoek/slab). Alles in hetzelfde motiefje.

Afbeelding
en natuurlijk een klein luiertasje met bijpassend verschoningsmatje.

Er gaat voor de ventjes natuurlijk nog een hoop meer genaaid worden in de nabije toekomst. Maar eerst eens proberen een paar extra handen te groeien!

5 opmerkingen:

  1. echt geweldig,wat knap van je zeg,echt super leuk en een erg leuk stofje ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zalig gewoon! heel mooi, en superleuk om cadeau te doen, zeker als je meter bent ;)
    stiekem ben ik een beetje jaloers dat je zo mooie dingen kan naaien :)
    in de toekomst zou ik dat ook willen kunnen
    :)

    Grtjs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een super leuke stofjes! en leuk eind resultaat ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hé knap.
    Ik heb met hetzelfde bruin autootjesstof een kleenexdoosovertrek, een luierzakje en slab gemaakt!

    Een vraagje, totnogtoe maak ik altijd slabben met badstof. Wat is eigenlijk het vershcil met nicky velours?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Hilket! Ik vind eigenlijk geen makkelijke manier om je te beantwoorden. Nicky velours is geen badstof. Het is een superzacht "floeren stofje." Het is ook nog vrij elastisch zoals tricot. Doordat het zo zacht is, is het heel erg in trek voor babytjes. Maar ik zou er dus geen slabben van maken vanwege de rek die erin zit met stikken en gewoon omdat badstof nu eenmaal perfect is voor een slab bij het opnemen van vocht.

      Verwijderen