Pagina's

donderdag 14 juni 2012

Sunshine Award

Anka van Creative Warboel heeft me de Sunshine Award gegeven.
Superplezantjes!!!! Ik accepteer hem heel graag van haar, want zij is een supertoffe, sociaal geëngageerde en lieve madame waardoor zo een award krijgen van zo iemand je toch warm maakt vanbinnen. (Als je haar babykonijntjes, haaksels/naaisels wil bekijken , ... moet je zeker eens gaan loeren op haar blog).

Eerst de formailteiten:
De regels voor deze award zijn:
-Bedank degene(n) waarvan je de award hebt ontvangen
-Geef antwoord op de 10 vragen
- Nomineer 10 nieuwe blogs en laat ze weten dat ze de award hebben gekregen.


Bij deze: Dank u Anka!


1. Wat is je favoriete dier: Ja hallo, moeilijk zeg! In het algemeen zijn mijn favorieten toch de kinderboerderijdieren. Ik zou hier toch niet meer kunnen zonder mijn geitjes en schaapje, mijn varken, de kippen en de occasionele eenden/ganzen, ... Ik vind net die bedrijvigheid van die gezellige bende zo mooi! Cavia's houden altijd een speciaal plekje in mijn hart. Maar als symbool van mijn favorieten zal ik dan maar de kip kiezen. Zo huiselijk, gezellig. Altijd op het gemak, belachelijk veel streken en soms overdreven tam. Elk zijn eigen karakter. En gewoon al zoveel leuke verhalen bij meegemaakt. Niet echt een avontuurlijke keuze, maar het klopt wel bij mijn gevoel.


2. Wat is je favoriete getal: Oei, dat heb ik niet zenne. Ik heb geen geluksgetal en ik heb niet veel met speciale datums of geluksdagen (gelukkig heb ik ook geen ongeluksdagen). Ik zal maar antwoorden met wat ik als kind dan altijd antwoordde: 4. 2x2, 2+2: mooi, ni? Was het nog een priemgetal geweest, was het nog beter geweest. Enfin, ge kunt er nog schoon en makkelijk mee vierkantswortelen en dat is toch ook al iets. Maar ge weet dat ik nu stiekem gelogen heb bij het antwoord...


3. Wat is je favoriete non-alcoholische drank: Tijdens deze jaren van zwanger zijn/borstvoeding geven een excellente vraag. Tjeeminee wat mis ik een aperitieveke bij een terraske. Het enige wat ik drink buiten water (en de gepikte appelsap die toevallig fris staat van dochterlief) is thee. Bij tijden heb ik nog een favoriet smaakje, maar na een aantal weken kom ik steeds terug uit bij de gewone zwarte goedkoopste uit de supermarkt :-p Mijn dag begint ook niet zonder tas thee. Ook al is de ochtend hectisch en komt die tas pas tegen de middag. Ge moet consequent zijn als ge een thee-motto hebt.

4. Facebook of Twitter: Facebook. Twitter snap ik ni en krijg ik koppijn van.

5. Wat is je passie: Zo een groot woord! Ik hou van mijn man en kinderen, van het groen in de tuin en mijn beestjes. En ik prul graag. Knutselen zoals dat vroeger heette. Haken en naaien zijn de recentste favorieten. Maar godweet verandert dat weer ooit. Zowiezo vind ik het nu eens even leuk om met niks bezig te zijn. Passie is ook geen woord dat bij me past. Het klinkt zo gedreven. Ik hou meer van de "niks moet, alles mag en we zullen wel zien wat ervan komt."


6. Krijgen of geven: Dag Jan, antwoordt niet iedereen hetzelfde hierop? Ge moogt een gok doen naar het mijne en als ge het goed had, dan krijgt ge van mij een virtuele aai over uw bolleke.
Klaar? Geraden?   Dan komt nu het antwoord: Ik geef graag dingen, vooral zelfgemaakt omdat dat zoveel specialer en betekenisvoller voelt om te kunnen geven aan die specifieke persoon. Het is toch mooi om iemand even echt blij te kunnen maken. Maar toegegeven, ik krijg ook graag dingen. Precies minder wel dan dat ik geef. Dju :-p
En had ge het juist geraden? U bent een krak!

7. Wat is je favoriete patroon: Oei, gaat deze award uit van hakers of naaiers. Of breiers. Of strijkkraalstrijkers? In elk geval qua haken blijft mijn favoriet kikker Karel van Christel Krukkert. Ik heb misschien ondertussen al wel eens grotere, specialere, even mooie en compleet andere dingen gemaakt. Maar Karel is voor mij een echte klassieker die iedereen graag krijgt en graag ziet. En waarvan ik het patroon ondertussen vanbuiten ken.

8. Wat is je favoriete dag van de week: De dag dat mijn man en de kinderen thuis zijn en er alleen maar toffe dingen op de agenda staan. Da's gene vaste dag en ook ni per se wekelijks. Maar wel de allertofste!

9. Wat is je favoriete bloem: Geen idee. Ik vind veel bloemen mooi. Vooral een gewone tuincombi. Doe maar iets makkelijks als ik toch moet kiezen. Iets wat in zandgrond gedijt, in de schaduw, geen water nodig heeft en toch een beetje kleurrijke bloemekes heeft. De dinges. En anders allium. Die vind ik toch echt wel heel schoon.

10. Wat is je favoriete land: Het zal op veel plaatsen heel schoon zijn en oh wat zou ik graag vanuit mijn luie stoel toch actief overal eens ervaringen op kunnen doen. Maar mijn absolute topper blijft gewoonweg het land waarin mijn achtertuin ligt. Klaarblijkelijk is dat het ouwegetrouwe België. Amai, ik ben zelf verrast van't antwoord.


Voila, we zijn er geraakt! Plezant, ik had even weer zo een vriendenboekskes gevoel van op de lagere school. Mijn favoriete groep is trouwens de Spice Girls, mijn lievelingseten frietjes en ik word later graag dierenarts.


En nu nog nomineren! Maar dat gaat voor de volgende keer zijn want ons Aafke begint plots te krijsen en Ella komt juist uit bed en die zit al aan mijn broekspijpen te trekken voor aandacht. Ahhhhh, heerlijk zo een gezinnetje!

 

2 opmerkingen:

  1. Leuk om te lezen en er wat wijzer over jou geworden:) haha! Fijn dat het goed gaat met jou en je kindjes en dieren! Ik heb hem ook gekregen van Anke ( de award dan he) kzal eens even brainstormen wat e rmee te doen:) Fijne dag nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. super te lezen wat jou allemaal bezig houd,erg leuk.

    fijn weekend
    gr yvonne

    BeantwoordenVerwijderen