Pagina's

dinsdag 20 november 2012

Winterjasje nummer 3



Het jasje van Ava viel me zo mee, dat ik besloot om er ook ééntje voor Ella te maken. Ik ging met een vriendin naar pop-up village in Hasselt en kwam daar toevallig een standje van Vermiljoenshop tegen. Daar vond ik het perfecte stofje. Handig om even aan alles te kunnen voelen in plaats van blind op internet te bestellen.
Toen ik een paar dagen later het patroon van het jasje maat 80 erbij pakte om het wat te vergroten voor Ella, bleek ondertussen een patroon van een jasje maat 86 op de blog te staan. Superhandig!! Mijn peuter groeit precies gelijk met haar ukje mee :-) Ik vind haar blog echt geweldig.. ideaal voor een beginnende naaister zoals ik. Alles staat er zo handig op uitgelegd en de patronen zijn echt zo mooi.
Ik heb nog een tijdje zitten twijfelen of ik het gewoon exact zoals haar voorbeeld zou maken, of er toch een kap aan zou maken. Mijn peuter trekt elke muts gelijk van haar hoofd af. Niet erg handig met de winter voor de deur. Dus dan is een kap nog wel handig. Ik heb dan gewoon de kap van het andere jasje langs alle kanten een aantal cm vergroot en dat bleek mooi te passen. Toen ik mijn stof ging knippen  ook op het laatste moment besloten dat een stolpplooitje vanachter toch wel heel schattig is, dus even wat centimetertjes extra in de buitenstof gehouden. En natuurlijk ook weer een paspelleke ertussen. Mijn versie lijkt nu dus precies op het vorige modelletje. Alleen heeft dit jasje zes knoopjes vanvoor in plaats van de sierzakjes. En alle naden zijn afgewerkt met biais in plaats van paspel. En omdat ik het zo leuk vond bij Ava dat die mouwtjes waren omgeplooid, heb ik bij dit model zelfs expres de mouwen te lang gemaakt...
En ohhhh... wat is het leuk geworden. Het staat haar zo lief! Dank je wel Droomfabriek!

1 opmerking: