Pagina's

dinsdag 30 april 2013

Een rugtasje voor Ella




Het besef sloeg plots in... Over een kleine twee weekjes gaat Ella naar school. Voor mijn man en mij helemaal nog niet nodig. Maar ik heb hier een kleuter in spé die er echt aan toe is. We mochten een keertje in het klasje gaan kijken en ze was verkocht. En wij ook... Zo blij was ze! We kregen haar nog maar met moeite naar huis.
Ik maakte me vooral zorgen over praktische zaken. Op voorhand hadden we het regelement doorgelezen. Kind moet zindelijk zijn en op regelmatige basis naar school gaan. Ondertussen is Ella wel zindelijk(-ish). Maar het heeft toch wel een negen maanden geduurd eer Ella buiten het kunnen ook daadwerkelijk tijd vrij wou maken om naar de wc te gaan. Maar kom, een plaskalender met stickers was de truk, en we hebben een ongeveer zindelijke madame die alleen bij heel enthousiast spelen ongelukjes heeft.
En dan vroeg ik me af wat de "op regelmatige basis aanwezig" betekende. Ik was even bang dat het gelijk verwacht werd dat ze volle weken naar school ging. Maar gelukkig vertelde de juf ons dat dat allemaal niet zo nauw stak ;-) Mooi, kan de dame in de namiddag nog haar middagdutten doen thuis en kunnen we toch nog af en toe door de week op bezoek naar het rusthuis.

Toen ik daarin gerustgesteld was, vergat ik zo een beetje al de rest dat er nog bij kwam kijken. Begin van de week moest ik in volle paniek haar eerste schooldag opzoeken omdat ik die niet eens wist! En wat waren de schooluren? En plots las ik dat al haar kledij gemerkt moest zijn, dus nog snel instrijklabels besteld waarvan ik hoop dat ze op tijd toekomen. En ik las dat ze een jast met makkelijke sluiting moet hebben. Ze krijgt niet eens zelf haar jas aan, dus aan een makkelijke sluiting heeft ze nog bar weinig. Maar kom, die wil ik nog wel naaien, maar dat zal niet voor binnen twee weken zijn.
En dan een schooltas! Rugzakjes genoeg, maar ook niks wat ze zelf open en dicht krijgt. Ik zat me al te bedenken in welke winkels ze eventueel rugzakken met klittenband zouden verkopen. Maar ja, waarom kopen, als je zelf kan maken. Een blad papier erbij en een meetlat, een hoop gekraak in mijn hersentjes en voilà, een patroon ontstond. Nog even later lag er al geknipte stof voor me op tafel. En als alles dan toch klaar lag, kon ik evengoed maar beginnen naaien. Dus zo had ik tijdens één middagdut en een avondje verderstikken, de schooltas af. En ik ben er blij mee! Nu Ella nog....
Een rugzak met klittenband, gewoon litsen om op juiste grootte te knopen. Er kan net een boterhamdoos en een reservebroek in... Goed genoeg hoop ik. En voor het uitzicht heb ik mijn eigen handtas gekopiëerd. Ge moet niet alles uit uw duim zuigen natuurlijk :-)

 


 

2 opmerkingen:

  1. Wat een superleuke tas zeg, daar gaat Ella veel plezier mee hebben! En wat goed dat ze al zo goed als zindelijk is, wij hebben Ruub pas 1 keer op het potje kunnen laten plassen :p

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een geweldige tas zeg,en dat ze al zindelijk is joh,zo super knap,ik ben er hier nog helemaal niet mee bezig.

    liefs yvonne

    BeantwoordenVerwijderen