Pagina's

donderdag 25 april 2013

Het per ongelukke omkeerbare jasje




Dit jasje lag alweer een tijdje
helemaal in elkaar genaaid op de gigantische stapel om af te werken. Knoopsgaten maken... Op één of andere manier duuuuuuurt het zolang iedere keer om de eerste te laten lukken. Waarna de rest wel binnen de paar minuten perfect volgt... Maar kom, het is zo een gedoe!
Nu kreeg ik voor mijn verjaardag een heleboel centjes kado. Superleuk! En toen bedacht ik me dat ik het geld ook eens een keertje voor een cadeautje voor mezelf kon gebruiken. Al jaren terug had ik een kamsnap-tang op mijn imagainair verlanglijstje gezet. En plots sprong die weer in mijn hoofd. Dus tang besteld en gelijk uitgeprobeerd. Wat een ontzettend handig ding! Niet meer foefelen met knoopsgaten. Gewoon ne keer pitsen met uw tang en voila! Een sluitingske! Een hele naairevolutie is het! Gelijk ook een jurkje voor Ella van kamsnaps voorzien, want nu gaat dat gelijk niks allemaal.
En het allerleukste (en dit had ik pas door toen ik ze op het jasje aan het pitsen was.... Het is OMKEERBAAR! Geniaal! Wat leuk dat ik het jasje netjes gevoerd had, want nu kan die langs twee kanten dienen. De witte om gelijk vuil te maken en de gekleurde om de rest van de zomer/herfst te dragen.

Het jasje is weer variatie op het patroontje dat ik ooit vond bij De Droomfabriek. Op de rug (de gekleurde kant) zit een stolpplooi. En alles is afgewerkt met biais en paspel langs de gekleurde kant.
En nu hoop ik heeeel heeel hard dat mijn nichtje er blij mee gaat zijn. Ik vind het echt ontzettend spannend om eens wat voor een ander gemaakt te hebben. Nu moet het wel goed in elkaar zitten...
Volgende week komt dat kleine dametje op bezoek en dan zullen we eens passen.. Ik hoop dat de mama het mooi gaat vinden.


Tot naais iedereen :-)




4 opmerkingen:

  1. Wat een superleuk jasje zeg, en wat handig dat hij ook nog eens omkeerbaar is!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan me niet voorstellen dat iemand dit jasje niet leuk vindt, hij is beeldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. super leuke jasje,ideaal dat je ze kunt omdraaien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. * googled, kamsnaps * ( uberlief jasje trouwens).

    BeantwoordenVerwijderen