Pagina's

maandag 27 mei 2013

Klaspop Jules naar de brandweer


 

 

Mijn dametje gaat nu al 2 weken en 1 dag met plezier naar school... Wat een feest! En door haar zo gelukkig te zien met haar juf en de school, ben ik gelijk veranderd in een enthousiaste moeder die graag een handje toesteekt daar. Woensdag mijn vuurdoop als geëngageerde mama, wanneer ik mee peuters mag vervoeren naar de brandweerkazerne. En om even in de sfeer te komen, heb ik voor klaspop Jules een brandweeroutfitje gemaakt. Hopen dat het past, want ik heb me volledig moeten baseren op patronen van op internet, zonder te kunnen passen.... Spannend!

Het hemdje is een patroontje dat ik vond bij De Stikdoos. Ik kreeg de hint dat het testvakje bij de patronen 4x4cm moest zijn ipv 5x5. Ik heb die tip maar gevolgd, maar heb geen idee of ik het nu goed heb gedaan. Het ziet er zo klein uit.









Het salopetje is een patroontje dat ik terugvond op de site van uitgeverij Zwijsen. Klaarblijkelijk passen de kleertjes van pop Pompom ook voor Julleke.
Nu mis ik alleen nog een basispatroontje voor een hoed of pet. Want zo is zijn outfitje toch niet echt compleet. Wel grappig hoe het hier op de foto's door de belichting een beetje lijkt op een vuilnismannenoutfitje. Gelukkig ook schattig, hahaha ;-)
Morgen gaat Ella het afgeven aan haar juf. Hopelijk is ze er blij mee en past het... Afwachten dus!




 

2 opmerkingen:

  1. ahhh Lien wat een schattig setje! Daar gaat Klassepop echt heeel blij mee zijn hihi ♥

    BeantwoordenVerwijderen