Pagina's

maandag 24 maart 2014

Blauwe muisjes


In België is het de gewoonte om met suikerbonen (liefst zo origineel mogelijk verpakt) te trakteren. 
"Kinnekes-kak" noemen ze dat hier in het dialect.
Enfin.. al drie kinderen op rij, ben ik blij dat ik met een Nederlander ben getrouwd en in de plaats kan trakteren met de veeeeeel goedkopere beschuit met muisjes. (wie is hier de gierige van de twee in de relatie, hahaha).
Maar voor Ella wou ik wel wat speciaals doen. Ze mocht trakteren in haar klasje. Dus doopsuiker-gewijs, ben ik aan de knutsel gegaan om de muisjes op een originele manier te verpakken. Leuk om nog eens te mogen knutselen!! Het was flink experimenteren om snowglobes te maken waarbij de glitters mooi dwarrelden en niet boven op het wateroppervlak bleven drijven. Maar het eindresultaat was redelijk. Ik denk dat de kinderen het wel leuk vonden in elk geval. En ik denk niet dat iemand doorheeft hoeveel werk het was om al die blote babytjes een blauwe luier te schilderen vooraleer ik ze in de sneeuwbolletjes plakte ;-)

Het was ook heel fijn dat Ella ook echt beschuit met muisjes mee mocht nemen om aan de kinderen te laten proeven. Ik had de juf nochtans gewaarschuwd dat ze ging mogen stofzuigen achteraf ;-)





De inspiratie en onderdelen voor de snowglobes vond ik bij Studio Blanche (die ik ontdekte op Pop Up Village). De labels, washi-tape en stempels zijn van bij de Hema (dezelfde letterstempels zag ik deze week goedkoper in de Kruidvat liggen). Glitters, verf, lijm, water clarifying agent vond ik bij de Banier en glycerine bij de apotheek. 


Toch wel tevreden met onze gekozen naam (ook al krijg ik van heel veel Nederlanders te horen dat die wel "erg speciaal" is, of dat ze er aan gaan moeten wennen. Excuses schoonfamilie, maar hier in België is Kobe een doodnormale, alledaagse en niet eens speciale naam  :-p )


2 opmerkingen:

  1. wauwiee super leuk zeg die traktatie,je hebt er heel veel werk aan gehad dat kan ik wel zien hoor,enne hihi die naam,ik vind hem wel leuk,maar ook ik had er nog nooit van gehoord.

    liefs yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige cadeautjes heb je er van gemaakt, ik vind ze super! De naam Kobe ken ik eigenlijk alleen van KetNet, die goochelaar....Ruben keek er vorig jaar wel regelmatig naar ;-) Ik vind het een erg leuke naam! ♥

    BeantwoordenVerwijderen