Pagina's

maandag 31 maart 2014

Ik zei toch dat ik niet had stilgezeten...

Blogstilte betekent niet hetzelfde als crea-stilte... Mijn naaimachine snort maar door. Door een abonnement op de Ottobre Kids en eindelijk wat ervaring te hebben in het stikken met tricot, leef ik me helemaal uit.

De dames moesten er eerst aan geloven... De ene jurk na de andere heb ik gemaakt afgelopen herfst/winter... Tot hun kleerkast uitpuilde. En het was niet eens erg dankbaar werk... Grote zus Ella weigert steevast de dingen die ik heb gemaakt voor haar aan te trekken. Haar vereisten zijn "dat het moet zwieren,"zakken moet hebben en dat liefst allemaal in een fel-roze kleur. Jammer genoeg voor haar, doe ik daar niet aan... Dus een kast vol ongedragen kleren later, heb ik maar besloten om me toch te gaan richten op die kleine baby (die toen nog in mijn buik zat). In eerste instantie leek dat me niet de moeite, omdat ze zo snel uit die eerste maatjes groeien en als ik aan de grotere maten zou starten, zouden die kleren toch nog een jaar stof liggen te verzamelen. Maar een mens moet zich met iets bezig houden en zo verkregen we dit.... Alle creaties zijn modelletjes uit de Ottobre in maat 50 en 56. En de maat 50 past perfect!!!! Ik vind het helemaal heerlijk omdat ik met trots kan zeggen dat ons mannetje alleen nog maar kleertjes van eigen maak heeft aangehad.



Een "harembroekje" met een bijpassend truitje met knoopsluiting in de hals.  Het patroon van het truitje is zelf getekend. 








"cache-coeurs" met kam-snap sluitingen en striksluitingen en bijpassende broekjes met voetjes





Verschillende soorten broekjes. Die met voetjes aan zijn superschattig voor de kleine baby's. Maar die met boordstof pijpjes (en boordstof middel), lijken me helemaal geweldig qua maat. Doordat je de pijpen kan omslaan, groeien ze mee met de baby en passen ze er vele langer in. 








 Tot slot nog twee "salopetjes" met voeten. Niet het meest praktische om aan te trekken, maar wel enorm lief. Zeker die versie met knielapjes en "kontlap."


En dit waren nog maar alleen de maatjes 50-56... Van 62 heb ik nog een hoop gemaakt. En dan die kast vol meisjeskleren nog.... 



Deze twee foto's heb ik ook getoond in mijn vorige post, maar dat zijn net de twee creaties die hij aan heeft en die in de was steekt, zodat die nog niet op de foto zijn beland ;-)



4 opmerkingen:

  1. Wow, wat een geweldige creaties ! En dan bedoel ik niet alleen die leuke pakjes, maar ook dat dotje wat erin steekt !
    Groet, Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oooh Lien wat een prachtige kleertjes! Die stofjes die je gekozen hebt zijn echt 101% mijn smaak. Die vosjes, neushoorntjes etc....helemaal geweldig! ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie verzameling prachtige kleertjes! Ik wil er voor buikbaby ook een paar maken, maar eerlijk is eerlijk, allemaal zie ik me toch niet doen. Super gewerkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wauwieee lien wat ben jij druk geweest,en wat een super leuke pakjes en wat een ontzettende leuk stofjes,geweldig.

    liefs yvonne

    BeantwoordenVerwijderen