Pagina's

maandag 7 april 2014

Here comes the sun...

Genieten van de lente in de achtertuin... Helemaal vredig met Kobe die slaapt in de poppenwagen en ons ontsnap-lammetje.


Tot ik uit mijn ooghoek Ella haar kleren zie uitrekken (want ze heeft het te warm) terwijl Ava haar winterjas en laarzen niet wil uitdoen (want ze is een  koppige peuter). Die laatste heeft net haar haren gewassen in een kommetje water dat Ella per sé moest hebben (om haar vuile handen om de 30 seconden in te wassen - moeilijk  om schoon te houden natuurlijk als je in de grond staat te grutten). Die vond het dan weer grappig om, terwijl ik tegen Ava zeg dat ze moet stoppen met dat water, nog even een schep zand op haar zus' hoofd te gooien. Ava vond dat niet zo geinig en spurt, zeiknat en onder het zand, naar binnen toe. Het spoor doorheen het huis was gelukkig makkelijk te volgen. De dame in kwestie had eindelijk besloten haar kleren uit te doen (inclusief vuile luier) om zich af te drogen. Terwijl ik op dat moment bedacht dat er maar één mogelijke optie was -kind onder de douche- gilde de dame al dat ze IIIINNN BADDDDDDD wou. En nee, ik mocht niet met de douchekop haar haren vol zand en grond uitspoelen... Ondertussen staat de oudste madame al achter mij (hoera, een tweede spoor doorheen het huis) te roepen dat ze warme melk in plaats van appelsap wilde "en een koekje ook mama." En terwijl die bij in bad springt, hoor ik de baby huilen, die genoeg had van al dat luide gedoe.... 

Schoon, die lente... 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen