Pagina's

dinsdag 10 juni 2014

Compagnie M. patroontjes

Wat een weken zijn het weer geweest... Al weken aan een stuk zieke kinderen en helemaal "op de sukkel" met Kobe... Enfin, eventjes alles aan de kant zetten en eens een blogje schrijven over hetgene wat ik de laatste weken nog voor mezelf heb kunnen doen:  jurkjes maken!

Ik was grote fan van de Louisa-jurk van Compagie M. Die maakte ik dan ook voor elk van mijn dochters. Toen kreeg ik zomaar de patroontjes van de Lotta-jurk en de Mara-bloes in handen. Ook allebei erg leuk, maar eigenlijk stonden ze niet op het programma om nog te maken. De meisjes hebben veel te veel kleren en ze willen niks wat ik maak aandoen. En Kobe kan dan wel weer een groter maatje echte stoere jongenskleren gebruiken en ondertussen liggen er ook weer een hoop kraamcadeau's te wachten om gemaakt te worden.
Maar ik was het zo beu van dag en nacht alleen maar vanalles te "moeten" voor anderen, dat ik tussendoor, met de baby op de arm en de peuter en kleuter aan mijn broek hangend, er toch aan begonnen ben.


De stofkeuze voor de Lotta, was niet moeilijk. Het leek alsof mijn stof had liggen wachten op dat patroontje! (Stof van Michael Miller gekocht op een homesale van Daaidieka). Het was ook een veelbelovend projectje...De kleuter vroeg gaandeweg de hele tijd of het al af was en of ze hem aan mocht doen. Tot hij daadwerkelijk af was. Ze heeft hem 1 keer gepast, besloten dat hij niet genoeg zwiert en vervolgens luidkeels verkondigd dat ze hem niet hoeft en dat hij voor Ava is.... :-/ Dames en heren, de Lotta :-/







 Altijd leuk als het lukt om de print te laten doorlopen.
De Mara-bloes had leuke instructies erbij hoe je makkelijk de bloes tot jurk kan verlengen (en veel meer opties). Ik ging voor de a-lijn jurk met vlindermouwen. Het stofje was een coupon van Petit Pan. Ik was vooral euforisch toen bleek dat ik mijn patroon uit de stof kreeg. Eindelijk een nut ervoor gevonden. En in mijn hoofd leek de kleurencombi met de biais me erg leuk. Maar toen ik 's ochtends mijn creatie in daglicht inspecteerde, lijkt het me dat ik met mijn slaapogen een nachtpon gemaakt heb. Maar ik moet toegeven dat ik het patroontje in het echt leuker vind, dan ik had gedacht. In eerste instantie was het niet helemaal mijn smaak. Een meevallertje dus. Eens benieuwd of ik nu één van de dochters zo ver krijg om deze te dragen... Of wie weet wordt het echt een nachtpon :-/



2 opmerkingen:

  1. Super leuke jurkjes. Alleen jammer dat ze hem niet aan wil. hihih dat probleem heb ik hier ook vaak. Zo op het eerste gezicht lijkt mij het niet een nachtjapon. Maar het zal vast heerlijk slapen.
    Liefs Angela

    BeantwoordenVerwijderen