Pagina's

maandag 30 juni 2014

Harembroekjes

Ik was een weekendje alleen thuis met mijn twee jongste (zieke) spruiten. En na volgens mij al zes weken continu zieken in huis te hebben gehad, was mijn moraal zo een beetje onder nul gezakt. Ik had echt behoefte aan een snel feel-good projectje na al mijn "deadlines"van de afgelopen twee weken(kleertjes van Julleke, cadeau metekindje, slaapzak kraamcadeautje).
Dus toen ik vrijdagavond om acht uur wonderwel de bengels op bed had (en even nog twijfelde of ik niet beter de strijk zou wegwerken), ben ik aan de harembroekjes begonnen. Een erg productief projectje, want op een half uur, had ik zowel voor Kobe als voor Aafke al een broek in elkaar. En dat met lengtes berekenen en stof knippen inbegrepen. Heel simpel, want je hebt er dus geen patroon voor nodig. Alleen even de maten opnemen (buitenbeenlengte, taille en heupomtrek) en meer is het dus niet.

Je moet er voor zijn, zo een harembroek. Maar voor de kleintjes vind ik het wel erg schattig. En voor baby's dus helemaal! Met die dikke luierpoepen, zie je niet eens meer dat het een harembroek is!


Ik zit nu zelfs te twijfelen of ik er niet ééntje voor mezelf zou maken... Maar zou ik dat wel aandoen?
Enfin. Het was goed dat die dingen zo snel in elkaar zaten, want zo een drie kwartier nadat ik was begonnen, waren de spruiten alweer wakker en ze sliepen pas weer tegen 1 uur 's nachts. En de volgende ochtend om kwart voor vijf, konden we er alweer uit waardoor mijn energie en zin in het naaien voor de rest van het weekend toch weg was ;-)
Als er mensen zijn die graag willen weten hoe ik ze gemaakt heb, mag je altijd een seintje geven. Dan probeer ik eens een tuto te maken. Het is echt té makkelijk om het niet te proberen voor je bengels.



2 opmerkingen:

  1. Ontzettend leuke broekjes.
    Ik ben alvast geïnteresseerd in een tuto

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo'n harembroekjes zijn supercomfortabel, hè. Leuke stofjes heb je gebruikt!

    BeantwoordenVerwijderen