Pagina's

vrijdag 11 juli 2014

Pandajas

En het werd stilaan lente... En de meisjes hadden nieuwe jassen nodig. Ella was overal uitgegroeid en haar jassen waren zo afgedragen, dat Ava er toch niet meer in kon...
Met een pasgeboren Kobe had ik niet erg veel zin om zelf een patroon te maken, dus werd het een zoektocht naar een kooppatroon. En de zoektocht bleef maar duren, want bij elk patroon dat ik vond, maakte ik in mijn hoofd zoveel aanpassingen, dat ik het eigenlijk al de moeite niet meer vond om er zoveel geld aan te geven. Dus bleven de meisjes jasloos...
Ondertussen had ik als kraamcadeau een omkeerbaar jasje uit de Ottobre gemaakt voor iemand. Dat patroontje beviel me wel als basis, dus maakte ik er ook één voor Kobe. En toen ik Ava zich in de jas van Kobe zag wurmen en besefte dat zij er ook leuk me zou staan, maakte ik voor haar ook dezelfde. Bleef over... onze oudste dame! Nog steeds vond ik geen geschikt patroon voor haar, dus ging ik maar aan het werk om zelf ééntje te tekenen. Iets simpels, wat je makkelijk kon opleuken. In de stoffenwinkel pakte ik een goedkope zwarte en witte coupon stof mee om een proefversie te maken, en met die kleurencombi heb ik er maar gelijk een pandajas mee gemaakt.

Dus tekendeteken, knipperdeknip eh voilá.... de goedkoopste jas ooit :-p



En... hij past. Stiekem vind ik hem leuk genoeg zodat de meisjes ermee over straat mogen wandelen ;-) Dus nu is de "proef-versie" gelijk tot echte jas gepromoveerd. Alleen heeft Ava hem opgeëist... Niet zo heel erg, want zij kon nog wel een warme jas gebruiken voor de koudere dagen. En ondertussen heb ik dus weer een goed basispatroon voor als er nog andere versies zouden moeten komen.

En onze oudste meid heeft ondertussen gewoon een jas uit de H&M... Tja...

1 opmerking: