Pagina's

vrijdag 17 oktober 2014

Slakkerdeslak

Ummm ja..... De babyslakken waren wel erg leuk. Dus hebben we er nu ook twee halfwas (puber ;-) ) slakken bij.
De meisjes zijn fan. Ik ben fan. De man is gestopt met slakken-recepten te googelen. En ik hoorde mijn schoonmoeder tegen mijn (zuchtende) schoonvader zeggen dat dat ook wel iets voor haar zou zijn. Precies verslavend....
Maar ze zijn ook zo leuk om naar te kijken en te bestuderen. En ze zijn zoooo makkelijk en goedkoop om te houden ;-) Als je dan toch een hobby zoekt...
Bij mijn jongste dochter heeft het trouwens ontzettend geholpen. Ze had een verschrikkelijke insectenfobie (niet praktisch als ze de helft van haar dagen in tuin en bos doorbrengt). En nu aait ze alle insecten die ze tegen komt. Soms zijn ze wel plat daarna... En soms is het geen insect, maar een dode muis... Maar toch... Een klein succes is geboekt.

En hier zijn mijn nieuwe aanwinsten:

Bovenop zie je één van de babytjes. Die moet nog flink groeien dus!


1 opmerking:

  1. Ja, slakken zijn inderdaad erg verslavend. Verbazend leuk om te hebben als huisdiertje :D
    Leuk om te lezen dat ze steeds populairder worden bij jullie!

    BeantwoordenVerwijderen